احداث سازه مقبرة‌الشهدای بوستان والفجر منطقه 15 به سبک معماری اسلامی
کد خبر: 4006063
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

احداث سازه مقبرة‌الشهدای بوستان والفجر منطقه 15 به سبک معماری اسلامی

سازه مقبرةالشهدای بوستان والفجر در منطقه 15 به سبک معماری اسلامی با پیشرفت فیزیکی 30 درصد با هدف ایجاد پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی در حال احداث است.

احداث سازه مقبرة‌الشهدای بوستان والفجر منطقه 15 به سبک معماری اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه 15 با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه دو هزار شهید والامقام دفاع مقدس است، اظهار کرد: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان‌ها را متبرک کرده‌اند و به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است.

شهردار منطقه 15 با تقدیر از مشارکت شورایاری، معتمدان محلی و بانیان مردمی در ساخت مقبرة‌الشهدا گفت: شهرداری نیز به سهم خود از این مشارکت مردمی حمایت می‌کند.

محمدی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و رشادت‌های آنان در ایجاد امنیت و آرامش افزود: سازه مقبرة‌الشهدای بوستان والفجر گنبدی شکل و دارای ۱۶ ستون و به سبک معماری اسلامی بوده که با مشارکت و همکاری خیّران و مردم، هیئت‌امنا، حوزه بسیج محمد بن‌عبدالله(ص) ۳۳۱، آستان قدس رضوی و شورایاری محله والفجر و حمایت شهرداری منطقه در حال اجراست.

به گفته وی، گنبد و شبستان مقبرة‌الشهدای احداث و تاکنون عملیات پی‌کنی انجام شده، الماتورهای فوندانسیون در حال اجراست و سازه فلزی مقبره نیز به صورت پیش ساخته تهیه و به محل انتقال داده شده است.

شهردار منطقه 15 در پایان بیان کرد: پروژه در چهار فاز شامل اجرای فوندانسیون، اجرای سازه، پوشش سقف و اجرای سنگ کف و مقبره پیش‌بینی شده است که اکنون با مشارکت حداکثری و با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و به زودی با نصب سازه به پیشرفت قابل توجهی خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha