نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی به مناسبت میلاد پیامبر(ص) + عکس
کد خبر: 4006587
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی به مناسبت میلاد پیامبر(ص) + عکس

هزاران فلسطینی دیروز سه‌شنبه 27 مهر، به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) در مسجد ابراهیمی در الخلیل حضور یافته و نماز جماعت اقامه کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، روز میلاد پیامبر اکرم (ص) یکی از 10 روزی است که در طول سال، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری به طور کامل به روی مسلمانان باز می‌شود.
 
در این روز بیشتر فلسطینیان به همراه کودکان خود در مسجد ابراهیمی و نماز جماعت اقامه می‌کنند و در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) حضور می‌یابند. براساس گفته مسئولان فلسطینی، امسال حضور فلسطینیان در این مسجد چشم‌گیرتر از سال‌های گذشته بوده است.
 
مسجد ابراهیمی علاوه بر روز میلاد پیامبر اکرم (ص)، در روزهای عید فطر و قربان، سالروز معراج پیامبر(ص)، روزهای جمعه ماه رمضان، شب قدر و سالروز هجرت پیامبر (ص) به طور کامل به روی مسلمانان باز می‌شود.
 
این درحالی است که در آستانه برگزاری مراسم میلاد رسول اکرم (ص) در مسجد ابراهیمی، نظامیان صهیونیست روز دوشنبه 26 مهر با حمله به مسجد ابراهیمی و گشت و گذار در داخل مسجد و اطراف آن، به این مکان مقدس بی‌حرمتی کرده و با عکس گرفتن در داخل مسجد و کنار منبر، موجب خشم نمازگزاران فلسطینی شدند.
 
حسام ابوالرب، معاون وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در این باره گفت: حمله نظامیان صهیونیست به مسجد ابراهیمی در زمانی صورت گرفته است که مسلمانان برای برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) در این مسجد آماده می‌شدند. هدف آنان از این حمله از بین بردن شادی و سرور مسلمانان در این مناسبت بزرگ بوده است.
 
ابوالرب این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم و تأکید کرد که حرم و مسجد ابراهیمی تنها متعلق به مسلمانان است و هیچ کس دیگری حقی در این مسجد ندارد، اگرچه بخش‌هایی از آن با زور اشغالگران صهیونیست در اختیار آنها قرار گرفته است.
 
حمله صهیونیست‌ها به مسجد ابراهیمی موجب عقب‌نشینی مسلمانان از برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) در این مسجد نشد و دیروز سه‌شنبه، فلسطینیان بسیاری با حضور در مسجد، نماز جماعت به جا آوردند.
 
شیخ حفظی ابو اسنینه، مدیر(تولیت) مسجد ابراهیمی در این باره گفت: مسجد ابراهیمی روز سه‌شنبه شاهد جمع کثیری از نمازگزاران بود که برای پاسخ به اقدامات صهیونیست‌ها در راستای یهودی سازی و از بین بردن جایگاه تاریخی و هویت اسلامی آن، تلاش می‌کنند.
 
وی افزود: شمار فلسطینیانی که در روز میلاد پیامبر (ص) در مسجد ابراهیمی حضور یافتند به حدود 10 هزار نفر می‌رسید که طی 20 روز گذشته بی‌سابقه بود.
 
روز میلاد پیامبر اسلام (ص) در فلسطین تعطیل رسمی است و در این روز، خانواده‌های فلسطینی می‌توانند از نقاط مختلف فلسطین به مسجد ابراهیمی رفته و مراسم جشن و عبادت برگزار کنند.
 

اقامه نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)
 
اقامه نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)
 
اقامه نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) 
انتهای پیام
captcha