انتقاد دوباره بازیگر هالیوود از مسلمان‌ستیزی در سینمای آمریکا
کد خبر: 4007077
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

انتقاد دوباره بازیگر هالیوود از مسلمان‌ستیزی در سینمای آمریکا

«ریز احمد»، بازیگر سینمای آمریکا بار دیگر ناراحتی خود را از به تصویر کشیدن مسلمانان در هالیوود به عنوان تروریست یا گانگستر ابراز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The News، این بازیگر پاکستانی ـ بریتانیایی که سال گذشته برای فیلم صدای متال (Sound of Metal) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد، گفت: مسلمانان یا روی صفحه نمایش نیستند یا [و] آنها افراد بدی هستند. آنها مرتکبین یا قربانی خشونت هستند.

این بازیگر 38 ساله، با ذکر مثالی از فیلم  تک تیرانداز آمریکایی که در آن «بردلی کوپر»، ستاره هالیوود در طول جنگ عراق به یک کودک مسلمان شلیک می‌کند، افزود: تماشای این فیلم و عصبانی نشدن از آن واقعاً دشوار است. این کاملا نژادپرستانه است.

این بازیگر برنده جایزه امی(یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی) اظهار کرد: این چیزها بسیار خطرناک است زیرا باعث تهاجم به کشورها و جنایت‌هایی از روی نفرت و تصویب قوانین تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه می‌شود.

ریز احمد پیش از  این هم در مورد نوع نگاه به مسلمانان و نحوه به تصویر کشیدن آنها در هالیوود صحبت کرده بود. برای مثال در خرداد گذشته احمد، به ذکر تجربیات دشوار خود از جمله بازجویی‌های خشن در فرودگاه‌ها پرداخت و  گفت: مشکل تصویر نادرست مسلمانان مسئله‌ای است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت و این مشکلی است که اندک مسلمانان فعال در این صنعت نمی‌توانند آن را حل کنند.

وی با اشاره به مقاله‌ خود که در سال ۲۰۱۶ در گاردین چاپ شد، افزود: پیشرفت‌هایی که از سوی چند نفر از ما مسلمانان حاصل می‌شود در تصویر کلی مسلمانان در سینمای غرب تأثیری ندارد. 

انتهای پیام
captcha