حماس اقدام رژیم صهیونیستی علیه نهادهای حقوق بشری فلسطینی را محکوم کرد
کد خبر: 4007318
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

حماس اقدام رژیم صهیونیستی علیه نهادهای حقوق بشری فلسطینی را محکوم کرد

جنبش حماس اقدام رژیم صهیونیستی در قرار دادن نام شش سازمان حقوق بشری فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، جنبش مقاومت فلسطینی حماس، رژیم آپارتایدی «اسرائیل» را به دلیل قرار دادن شش گروه حقوق بشر فلسطینی در فهرست موسوم به «تروریست» محکوم کرد و این اقدام را «جنگ» علیه  مردم فلسطین توصیف کرد.

روز جمعه، وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که شش سازمان غیردولتی حقوق بشری  را به عنوان گروه تروریستی تعیین کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین وفا، این تصمیم به رژیم اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های این گروه‌های جامعه مدنی را غیرقانونی اعلام کند، دفاتر آنها را ببندد، دارایی‌های آنها را تصرف کند و کارکنان آنها را دستگیر و زندانی کند.

علاوه بر این، تل‌آویو همچنین تأمین بودجه یا حتی ابراز حمایت عمومی از فعالیت‌های این سازمان‌ها را ممنوع می‌کند.

وزارت خارجه اسرائیل مدعی شد که این گروه‌ها با «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»، یک جنبش مقاومت فلسطین، ارتباط دارند و مدعی شد که آنها کمک‌های اهدایی را به گروه‌های مقاومت ضد «اسرائیل» ارسال می‌کنند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس این تصمیم را بسیار تحریک‌آمیز خواند و آن را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که این یک نوع جنگ علیه فلسطین است.

 این مقام حماس گفت تصمیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر طبقه‌بندی نهادهای ملی حقوق بشر، اجتماعی و توسعه به عنوان سازمان‌های «تروریستی»، نوعی جنگ علیه موجودیت فلسطین و رفتاری تروریستی است که تمامی قوانین و هنجارهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

این اقدام اسرائیل پیش از این با انتقاد سازمان ملل متحد و نهادهای ناظر حقوق بشر مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha