رسول اکرم(ص) نخستین کسی بود که بنای گفت‌وگو را در اسلام گذاشت
کد خبر: 4007716
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
معاون دانشکده اصول دانشگاه الازهر مصر:

رسول اکرم(ص) نخستین کسی بود که بنای گفت‌وگو را در اسلام گذاشت

معاون دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر با بیان اینکه اسلام‌هراسی به دلیل درک نادرست از دین اسلام و ظهور عده‌ای منتسب به اسلام روی کار آمده است، گفت: پیامبر(ص) خود نخستین کسی است که پایه گفت‌وگو را بنا گذاشت.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، سالم السکری، استاد و معاون دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر تأکید کرد: مفهوم گفت‌وگو در دین اسلام به معنای رجوع به کلام است و قرآن کریم از گفت‌وگو در همه قصص قرآنی استفاده کرده و نام آن را مجادله گذاشته است.

السکری در برنامه صباحنا مصری که از شبکه ماهواره‌ای المصریه منتشر می‌شود، گفت: لفظ گفت‌وگو بر مجادله آرام اطلاق می‌شود و قرآن کریم نام مجادله را بر آن گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه گفت‌وگو باید آرام بوده تا مفید باشد، گفت: لفظ گفت‌وگو مفهوم تازه‌ای نیست، بلکه در قرآن کریم و سیره پیامبر آمده است و پیامبر(ص) نخستین کسی است که زبان گفت‌وگو را به کار گرفت. 

استاد دانشگاه الازهر تصریح کرد: اصطلاح اسلام‌هراسی به دلیل درک نادرست از دین اسلام و  ظهور عده‌ای منتسب به اسلام روی کار آمد که با اعتقادات خود چهره اسلام را مخدوش می‌کنند.

السکری گفت: کشمکش میان تمدن‌های مختلف اصولاً میان اعتدال‌گراها رخ نمی‌دهد، بلکه میان گروه‌های خاصی است که متعصب و افراط‌گرا عمل می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha