استقبال جهانی از مرکز آموزش از راه دور حفظ قرآن در غزه
کد خبر: 4007683
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

استقبال جهانی از مرکز آموزش از راه دور حفظ قرآن در غزه

یک مرکز آموزش از راه دور حفظ و روخوانی قرآن کریم در غزه توانسته است هزاران نفر از علاقه‌مندان به قرآن در سراسر جهان را آموزش دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رای الیوم، یک مرکز آموزشی برای حفظ قرآن و گسترش علوم قرآنی در سراسر جهان از طریق بسترهای الکترونیکی در غزه که از ۶ سال قبل کار خود را آغاز کرده است با استقبال علاقه‌مندان از سراسر جهان روبرو شده است. 

بیش از 60 استاد و حافظ قرآن که به زبان‌های مختلف جهان تسلط دارند، در اتاق‌های جداگانه مخصوص آموزش الکترونیکی که با شیشه‌های عایق صدا از هم جدا شده‌اند، با استفاده از رایانه‌ نحوه تلفظ برخی از کلمات قرآن را از طریق پلتفرم «زوم» برای کارآموزان توضیح می‌دهند.

عبدالرحمن الجمیل رئیس اداره قرآن و سنت غزه گفت: ما مسلمانان سراسر جهان را برای آموزش قرآن کریم از طریق روخوانی الکترونیکی در نظر گرفته‌ایم. از سال 2015 تا کنون بیش از 20 هزار فارغ التحصیل مرد و زن در سراسر جهان از این مرکز آموزشی فارغ التحصیل شده است. 

وی افزود: هدف ما این است که سالانه 20 هزار زن و مرد از طریق آموزش از راه دور فارغ التحصیل شوند. این آموزشگاه الکترونیک به دلیل افزایش تعداد علاقه‌مندان به یادگیری کتاب خدا به وجود آمده است. بنابراین لازم بود برای ابلاغ پیام قرآن و سنت پیامبر تلاش بیشتری کنیم. 

وی ادامه داد: افتتاح مرکز آموزشی بین‌المللی دارالقرآن الكريم و سنت مژده‌ای برای رهایی بيت‌المقدس و پيروزی است. ما در سفرهای خارجی خود به دنیا می‌گفتیم غزه در محاصره 10 هزار حافظ قرآن کریم پرورش داده است که به آن افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha