اجرای ویژه‌برنامه «درجه یک» با حضور دو قاری قرآن + فیلم
کد خبر: 4007773
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

اجرای ویژه‌برنامه «درجه یک» با حضور دو قاری قرآن + فیلم

ویژه‌برنامه درجه یک، روز گذشته، دوم آبان‌ماه از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دو قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، برنامه درجه یک شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران روز گذشته، اول آبان‌ماه با حضور هادی موحدی‌امین، حائز رتبه نخست رشته قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی همراه بود.

موحد امین در این برنامه که با اجرای زوج هنری نیما کرمی و زینب زارع به روی آنتن رفته بود در گفت‌وگوی کوتاهی گفت: فعالیت قرآنی خود را از سال 72 آغاز کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به حج تمتع و عمره اعزام شده است یا خیر؟ ادامه داد: در سال 1386 همراه با کاروان دانشجویان نخبه به عنوان نخبه قرآنی به حج عمره اعزام شدم و فکر نمی‌کردم که پس از 14 سال، در حسرت چشیدن مجدد این لذت باشم.

حسن ختام این برنامه در نوبت ظهر، تلاوت اذانگاهی(آیات 128 و 129 سوره مبارکه توبه) و اجرای اذان زنده توسط این قاری و مؤذن بود.

 
لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ ﴿۱۲۸﴾
قطعا براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به [هدايت] شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است.
 
فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ ﴿۱۲۹﴾
پس اگر روى برتافتند بگو خدا مرا بس است هيچ معبودى جز او نيست بر او توكل كردم و او پروردگار عرش بزرگ است.
 
به گزارش ایکنا، در نوبت عصر این برنامه مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان همراه با احمد بابایی، شاعر آئینی میهمان بود. غلام‌نژاد درباره میزان مؤانست با کلام وحی گفت: برکاتش را به حق در جای جای زندگی‌ام دیده‌ام و جایی نیست و جایی نمی‌روم جز اینکه اثر قرآن در آن است به طوری که حتی اگر روزی قرآن نخوانم انگار چیزی در من کم است.

وی با اشاره به برکت قرآن در ازدواجش و ثمره ‌آن و فرزندانی که دارد و تربیتشان، اظهار کرد: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم نوای قرآن را در فضای منزل پخش کنند تا از تأثیر آن بر تربیت فرزندانشان سیراب شوند.

حسن ختام این برنامه در نوبت مغرب، تلاوت اذانگاهی(آیات 38 تا 43 سوره مبارکه احزاب) و اذان زنده توسط این قاری و مؤذن بود.
 
مَا كَانَ عَلَى النَّبِی مِنْ حَرَجٍ فِيمَا فَرَضَ اللَّهُ لَهُ سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَقْدُورًا ﴿۳۸﴾
بر پيامبر در آنچه خدا براى او فرض گردانيده گناهى نيست [اين] سنت‏ خداست كه از ديرباز در ميان گذشتگان [معمول] بوده و فرمان خدا همواره به اندازه مقرر [و متناسب با توانايى] است.
 
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا ﴿۳۹﴾
همان كسانى كه پيامهاى خدا را ابلاغ مى كنند و از او مى‏ ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى ‏كند.
 
مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَیءٍ عَلِيمًا ﴿۴۰﴾
محمد پدر هيچ يك از مردان شما نيست ولى فرستاده خدا و خاتم پيامبران است و خدا همواره بر هر چيزى داناست.
 
يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا ﴿۴۱﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد خدا را ياد كنيد يادى بسيار.
 
وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا ﴿۴۲﴾
و صبح و شام او را به پاكى بستاييد.
 
هُوَ الَّذِی يُصَلِّی عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا ﴿۴۳﴾
اوست كسى كه با فرشتگان خود بر شما درود مى‏ فرستد تا شما را از تاريكی‌ها به سوى روشنايى برآورد و به مؤمنان همواره مهربان است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha