همایش عشق به پیامبر اعظم(ص) در پاکستان برگزار شد
کد خبر: 4007827
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

همایش عشق به پیامبر اعظم(ص) در پاکستان برگزار شد

همایش «عشق به پیامبر اعظم(ص)؛ مرکز وحدت مسلمانان» با حضور رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان، مقامات دولت، رؤسای احزاب و اندیشمندان دینی در شهر اسلام‌آباد، پایتخت کشور پاکستان برگزار شد.

عاشقان رسول در پاکستان
به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، همزمان با هفته وحدت و فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق(ع) همایش باشکوهی برای گرامیداشت این رویداد تاریخی به میزبانی رهبران ارشد از گروه‌های شیعه و اهل تسنن در شهر اسلام‌آباد یکشنبه، 2 آبان برگزار شد.

این همایش ملی با عنوان «عشق به پیامبر اعظم(ص)؛ مرکز وحدت مسلمانان» به میزبانی مشترک «شورای همبستگی ملی» و حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان در تالار بزرگ همایش‌های پایتخت پاکستان شکل گرفت.

 همچنین چهره‌های برجسته سیاسی و مذهبی پاکستان، رهبران مذاهب اسلامی، اندیشمندان این کشور به ویژه «پیر نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان در این رویداد حضور یافتند و اراده مستحکم و هدف مشترک رهبران مذاهب اسلامی این کشور برای ترویج وحدت و آمادگی برای مقابله مشترک با چالش‌ها را ستودند.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان در این همایش سخنرانی کرد و گفت: «شیعه و سنی دو بازوی قوی و جدانشدنی اسلام هستند و هرگونه حرکت برای لطمه زدن به این موقعیت به مثابه دشمنی با ارزش‌های اسلامی، تخریب صلح و برادری میان ملل مسلمان خواهد بود.»

حجت‌الاسلام «راجا ناصر عباس جعفری» اظهار کرد: سیره، اخلاق حسنه و منویات رسول مهربانی‌ها به ویژه نگاه دلسوزانه ایشان به هم‌نوعان خود، عامل اصلی ترویج اسلام و گسترش جهانی این دین مبین بود.

وی تاکید کرد: مسلمانان جهان "نه" بزرگ و یکپارچه به افراط، حامیان تفرقه و نفرت‌پراکنی گفته‌اند و ما نیز باید با همین رویکرد رو به جلو حرکت می‌کنیم و ضمن مقابله با تروریسم و دشمنان مشترک، سبب توسعه، رفاه و سعادت ملت‌های اسلامی خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha