مشارکت قاریان و حافظان 11 ایالت هند در مسابقات قرآن
کد خبر: 4007969
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

مشارکت قاریان و حافظان 11 ایالت هند در مسابقات قرآن

قاریان و حافظان 11 ایالت هند به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو در بیست‌و‌دومین مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در این کشور حضور یافتند.

مشارکت قاریان و حافظان 11 ایالت هند در مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا؛ این مسابقات به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) از 30 مهرماه در دهلی آغاز شد و دیروز، دوم آبان به کار خود پایان داد.

سه تن از داوران و اساتید ایرانی به نام‌های سعیدیان، معتز آقایی و اصلی‌نژاد بر این رقابت‌ها نظارت داشتند و چهل تن از قاریان و حافظان از 11 ایالت هند در آن شرکت کردند.

محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی طی سخنانی در این مسابقات گفت: قرآن کریم مستحکم‌ترین عنصر پیوند دهنده و مورد وفاق همه فرق و مذاهب اسلامی بوده و   فرصت‌ها و ظرفیت‌های تأثیرگذاری را در ایجاد همکاری و همدلی میان مسلمانان شکل داده است.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه مولانا شمشاد از روحانیون ارشد شیعی هند،  قرآن و سیره نبوی را منشأ همه خوبی‌ها دانست و  تأکید کرد: ما با تمسک به این دو عنصر می‌توانیم رستگار شویم.

در بخش دیگری از برنامه استاد سعیدیان قاری برجسته اعزامی از کشورمان درباره هنر تلاوت ‌سخن گفت و تأکید کرد که  خوب‌خواندن در ظاهر به معنای علم به قواعد تجوید و رعایت آن است و خوب‌خواندن باطنی یعنی ما در آیات قرآنی تدبر، معانی را درک و آنگاه آیات قرآنی را قرائت کنیم.

در بخش پایانی برنامه علاوه بر مولودی‌خوانی یکی از طلاب هند استاد معتز آقایی دیگر داور اعزامی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

این مراسم هم‌زمان به صورت آنلاین از شبکه یوتیوب رایزنی و دو شبکه اینترنتی پخش شد.

مشارکت قاریان و حافظان 11 ایالت هند در مسابقات قرآن

انتهای پیام
captcha