نمايشگاه بین‌المللی قرآن و میراث اسلامی در حیدرآباد
کد خبر: 4050984
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵

نمايشگاه بین‌المللی قرآن و میراث اسلامی در حیدرآباد

نمايشگاه بین‌المللی قرآن و میراث اسلامی به همت مرکز بین‌المللی میکروفیلم و مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در دهلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در دهلی، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کريم در راستای احيای هنر کتابت و معرفی روش‌های کهن نسخه‌آرايی همراه با مجموعه‌های بی‌نظیر نسخ قرآن کريم در هند برگزار می‌شود.

 این نمایشگاه با عنوان «تداوم هنر قدسی» بر آن است که با معرفی منتخب قرآن‌های نوشته شده در هند و ایران، گوشه‌ای از تداوم ميراث کهن کتابت قرآن کريم در دوره معاصر را معرفی کند.

شصت نسخه خطی نفیس، پانزده نسخه همانندسازی شده با موضوع علوم قرآن و ۱۶۰ اثر از هنرمندان مسلمان هندی و ایرانی برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

حدود ۱۰ تن از هنرمندان هندی از شهرهای مختلف این کشور و سه نفر از هنرمندان و برجسته ایرانی در نمايشگاه بین‌المللی قرآن کريم شرکت خواهند کرد.

 نمایشگاه تداوم هنر قدسی به مدت پنج روز و از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ ماه مبارک رمضان در ضلع غربی موزه سالار جنگ حیدرآباد در سالن میر عباس یار جنگ برگزار خواهد شد.

در افتتاحیه این نمایشگاه علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی، علمی و مذهبی، محمود علی، وزیر کشور ایالتی، و سیدعین الحسن، رئیس دانشگاه ملی مولانا آزاد حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha