آشنایی با فعالیت‌های برون‌مرزی تنها مؤسسه قرآنی اهل سنت شیراز
کد خبر: 4008072
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها/ ۷

آشنایی با فعالیت‌های برون‌مرزی تنها مؤسسه قرآنی اهل سنت شیراز

مؤسسه قرآنی «محمد بن جزری» تنها مؤسسه قرآنی اهل سنت شیراز است که در ایام شیوع کرونا فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد و این مسئله موجب شد تا قرآن‌آموزانی نه فقط از داخل کشور بلکه از کشورهای آمریکا، آلمان، ترکیه، قطر و غیره را جذب کند.

یعقوب خرسند مدیر عامل موسسه قرآنی محمد بن جرزییعقوب خرسند، مدیرعامل مؤسسه قرآنی «محمد بن جزری» به عنوان تنها مؤسسه قرآنی اهل سنت شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مؤسسه از سال 87 با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی در شیراز شروع به فعالیت کرده است، گفت: زمینه کاری این مؤسسه کاملاً قرآنی و علوم مرتبط با قرآن است.

وی افزود: علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن اعم از روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ قرآن کریم کلاس‌های مفاهیم، تفسیر و احکام نیز برگزار می‌کنیم.

خرسند با بیان اینکه در این مؤسسه همچنین علوم دینی و مباحث اعتقادی و مرتبط با علوم قرآنی تدریس می‌شود، گفت: بعد از شیوع کرونا کلیه کلاس‌های حضوری تعطیل شد و فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کردیم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی «محمد بن جزری» با یادآوری اینکه سامانه این مؤسسه اولین سامانه قرآنی در شیراز و فارس بود که در ایام شیوع کرونا راه‌اندازی شد، افزود: شیوع کرونا هیچ‌گاه باعث نشد که مؤسسه تعطیل شود بلکه با انتقال فعالیت‌های خود به فضای مجازی تعداد بیشتری قرآن‌آموز نسبت به گذشته جذب کردیم.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: پیش از این‌ها تنها از شیراز قرآن‌آموز داشتیم اما با فعالیت در فضای مجازی قرآن‌آموزانی نه فقط از نقاط مختلف استان و کشور بلکه از کشورهای ترکیه، قطر، آلمان، آمریکا و غیره را توانستیم جذب کنیم.

خرسند با بیان اینکه فعالیت رسمی خود را به صورت رسمی از تیر 99 در فضای مجازی آغاز کردیم،‌ گفت: به صورت سالیانه می‌توان گفت بیش از 750 الی 800 نفر از مقطع پیش‌دبستانی تا بزرگسالان از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه بهره‌مند می‌شوند که البته در ترم‌های مختلف این تعداد متفاوت است.

وی افزود: در ایام هفته وحدت چندین برنامه اجرا کردیم از جمله آن می‌توان به برپایی وبینار «دگرپذیری در سیره پیامبر اکرم(ص)»، شعرخوانی، تولیدات فرهنگی و نشر آن در فضای مجازی و غیره اشاره کرد.

خرسند با یادآوری اینکه این مؤسسه عضو اتحادیه تشکل‌های مدغم استان فارس است، به مهم‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی مردمی اشاره کرد و افزود: قطعاً تأمین مباحث مالی و تأمین مکان یکی از چالش‌های جدی مؤسسات مردمی است.

مدیرعامل مؤسسه «محمد بن جزری» خواستار توجه بیشتر مسئولان به مؤسسات قرآنی مردمی شد و افزود: با کمک خیران توانستیم مکان خوبی برای مؤسسه اجاره کرده و تعداد قرآن‌آموزان بسیاری جذب کنیم اما برخی از مسائل خارج از اراده ماست که باید به آن‌ها بیشتر شود که از جمله آن می‌توان به بیمه کارکنان اشاره کرد. علی‌رغم اینکه 15 سال است که مشغول به فعالیت هستیم اما هیچ بیمه‌ای حتی بیمه فعالان قرآنی نداریم البته پیگیری کردیم و به ما گفتند که بیمه فعالان قرآنی جزو صندوق بیمه هنرمندان است و دیگر فرد جدیدی به این صندوق اضافه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به قوانین سخت تأمین اجتماعی ما مجبور شدیم از هزینه خودمان نیروهای مؤسسه را بیمه کنیم که هزینه بالایی دارد، باز هم بر ضرورت حمایت مسئولان از فعالیت‌های قرآنی مردمی تأکید کرد.

خرسند در پایان با یادآوری اینکه سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه تشکل‌های قرآنی همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند که جاری قدردانی دارد، گفت: دوره‌های قرآنی که برگزار می‌شود بیشتر برای بانوان است در صورتی که نیاز است آقایان هم در این دوره‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha