پاسخ به سؤالات و مباحث مطرح شده مؤسسات درباره سامانه «حمد»
کد خبر: 4110290
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها/ 23

پاسخ به سؤالات و مباحث مطرح شده مؤسسات درباره سامانه «حمد»

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی از مؤسسات قرآنی استان درباره سامانه «حمد» به پاسخ تمام سؤالات و موارد آن پرداخت.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارساحمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی از مؤسسات قرآنی استان در خصوص سامانه «حمد» بیان کرد: این سامانه بزرگترین و به‌روزترین سامانه حوزه قرآن و عترت مؤسسات و کلاس‌های قرآن در کشور است.

وی افزود: سامانه «حمد» یک پنل کاملی است که هر مؤسسه قرآنی می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به برگزاری کلاس‌ها، تعداد قرآن‌آموزان، مربیان، درآمدها، پرداخت‌ها، پیامک‌ها و... را در آن ثبت کند بدون اینکه نیاز داشته باشد حتی یک ریال هزینه کند. لذا، اگر مؤسسات قرآنی متوجه مزایای این سامانه شوند، خودشان حتما از این سامانه به‌خوبی استقبال می‌کنند.

نداف تأکید کرد: سامانه حمد یک سامانه کار راه‌انداز حتی برای شعب مؤسسات است، البته این مسئله به شرطی است که مؤسسات به‌صورت روزانه از این سامانه استفاده کرده و اطلاعات مربوط به خودشان حتی حضور و غیاب قرآن‌آموزان را بروزرسانی کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: به‌دلیل اینکه آمارهای این سامانه به‌صورت آنلاین است، هر کسی با مراجعه به این سامانه می‌تواند اطلاعات کامل مربوط به کلاس‌های قرآن در تمام نقاط مختلف کشور را مشاهده کند.

وی در خصوص مباحث بیمه‌ای مطرح شده در این سامانه نیز گفت: در این سامانه تعداد کلاس‌های قرآن هر مؤسسه، تعداد کلاس‌های درس هر مربی قرآن و همچنین تعداد ساعات تدریس وی در طول هفته کاملا مشخص است. لذا، آماری که در آن وجود دارد برای بیمه قابل استناد است و به همین دلیل به فعالان قرآنی به‌خصوص مربیان قرآن بهتر کمک می‌کند تا سابقه کار خود را استخراج کند.

نداف در پاسخ به اینکه آیا ثبت‌نام مؤسسات در این سامانه الزامی برای بیمه مربیان قرآن ایجاد می‌کند، گفت: خیر، چنین چیزی نیست، زیرا ممکن است یک مربی در طول هفته تنها دو ساعت کلاس داشته باشد وگرنه الزامی ندارد که همه مربیان بیمه شوند.

وی با بیان اینکه باید مؤسسات را ترغیب کرد تا در این سامانه ثبت‌نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند، گفت: در استان فارس بیش از 100 مؤسسه در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اما بیش از 200 مؤسسه همراه با شعبه در استان داریم که همگی آن‌ها می‌توانند در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پاسخ به اینکه چرا دوره‌های آموزشی برای مؤسسات قرآن درباره استفاده از این سامانه برگزار نمی‌شود، بیان کرد: این سامانه دارای یک فایل آموزشی است، اما در عین حال ما در حال پیگیری هستیم تا یک دوره آموزشی را در خصوص این سامانه برای مؤسسات قرآنی برگزار کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha