کمبود تجهیزات و مکان؛ بزرگترین چالش مؤسسات قرآن
کد خبر: 4050391
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها/ 10

کمبود تجهیزات و مکان؛ بزرگترین چالش مؤسسات قرآن

مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی نورالمبین از دغدغه مسئولان مؤسسات قرآن سخن گفت و تأکید کرد: مهم‌ترین و بزرگترین چالش مؤسسات قرآن کمبود تجهیزات و مکان است و حتی ممکن است مکانی هم به آن‌ها اختصاص دهند اما در هر صورت این مکان‌ها موقتی است.

مریم میرزاده، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی «نورالمبین» مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی «نورالمبین» نامی آشنا در عرصه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان نی‌ریز استان فارس است که طی 17 سال فعالیت در این عرصه توانسته است، اقدامات مختلفی در خصوص تربیت قرآنی قشرهای مختلف مردم انجام دهد.

توجه به برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، تجوید و حفظ قرآن کریم از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی است که البته طی دو سه سال اخیر فعالیتش را به دلیل شیوع کرونا در فضای مجازی گسترش داده است.

مریم میرزاده، مدیر این مؤسسه و نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از فارس گفت: مؤسسه نورالمبین از سال 84 و با مجوز رسمی از اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس فعالیت خود را در شهرستان نی‌ریز آغاز کرد.

وی افزود: از آنجا که ماهیت مؤسسه ما، هم فرهنگی و هم قرآنی است علاوه بر اجرای فعالیت‌های قرآنی به فعالیت‌های فرهنگی با صبغه مذهبی توجه ویژه داریم و حتی آموزش‌هایی در بحث آموزش احکام و اخلاق و خانواده و سبک زندگی برگزار می‌کنیم و همچنین در مناسبت‌های مختلف در طول سال این فعالیت‌ها را به‌صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

میرزاده با اشاره به برخی از چالش‌های مؤسسات قرآن، گفت: کمبود تجهیزات و مکان از مهم‌ترین و بزرگترین چالش‌های مؤسسات قرآن است که لازم است مسئولان تمهیداتی را برای این قضیه انجام دهند تا کمی از بار دغدغه خادمان قرآن در این عرصه کاسته شود.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین با یادآوری اینکه این مؤسسه هم با چنین چالشی مواجه است، بیان کرد: البته یک سری صحبت‌هایی انجام دادیم و مکانی در اختیار مؤسسه قرار داده شده است اما موقتی است و ممکن است یک یا دو سال دیگر این مکان از ما گرفته شود.

وی یادآور شد: اکنون که در شیراز ساکن شدم به دنبال مکان هستم که بتوانم فعالیت مؤسسه را در شیراز گسترش دهم و چون مؤسسه نورالمبین سطح یک است در کل کشور می‌توانیم شعبه داشته باشم.

میرزاده با بیان اینکه اکنون فعالیت‌های حضوری به دلیل شیوع کرونا کم شده است، ادامه داد: این مسئله موجب توقف فعالیت‌های ما نشده است بلکه آن را در بستر فضای مجازی دنبال کردیم و حتی به موفقیت‌هایی هم در این عرصه دست یافتیم.

نایب‌رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس از همکاری با ادارات و ارگان‌های مختلف با این مؤسسه خبر داد و گفت: با ارگان‌ها به خصوص کمیته امداد همکاری داریم و برای مددجوها برنامه‌های قرآنی در مقاطع مختلف به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم که حدودا برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر پوشش قرآنی را داریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha