الازهر: جهان متمدن در برابر تلاش‌ دشمن صهیونیستی برای تصاحب اراضی فلسطینی بایستد
کد خبر: 4008288
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

الازهر: جهان متمدن در برابر تلاش‌ دشمن صهیونیستی برای تصاحب اراضی فلسطینی بایستد

نهاد الازهر با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام مخالفت با تلاش رژیم صهیونیستی برای تصاحب اراضی بیشتر فلسطینی، از جامعه جهانی خواست در برابر تجاوزگری‌های این رژیم بایستد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، الازهر طرح رژیم صهیونیستی برای تصاحب اراضی فلسطینی جدید در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جرم که بر اساس همه قوانین بین‌المللی مردود است و اقدامی خصمانه و تحریک‌‌آمیز است، باید فوراً متوقف شود، زیرا موجب تغییر بافت جمعیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

الازهر گفت: ما امروز از جهان متمدن می‌خواهیم که از سکوت خود در برابر این اقداماتی که ما را به دوران تاریکی می‌برد، بیرون بیایند و برای پایان دادن به این تجاوزگری‌ها تلاش کنند که هیچ عقلی آن را تایید نمی‌کند آن هم در دوره‌ای که نهادهای بین‌المللی همواره از حقوق بشر دم می‌زنند و آن را سرلوحه تعهدات و حوزه‌های کاری خود قرار می‌دهند.

الازهر بر حمایت از ملت فلسطین و ایستادگی در کنار آن برای دفاع از آرمان فلسطینی تأکید کرد و گفت: آرمان فلسطین آرمان مسلمانان، عرب‌ها و همه مردم منصف در سراسر جهان است.

رژیم صهیونیستی از طرح مناقصه برای ساخت حدود ۱۳۰۰ واحد در کرانه باختری خبر داده و علاوه بر آن تصمیم دارد ۳۱۴۴ واحد جدید را با هدف توسعه شهرک‌ها، احداث کند.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز طرح رژیم صهیونیستی برای مناقصه احداث بیش از ۱۳۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را «عبور از خطوط قرمز» خواند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی بارها گفته راه حل دو دولتی را برای مناقشه فلسطین با این رژیم قبول ندارد و از احداث تعدادی از واحدهای جدید و اجرای چندین طرح که در دوره گذشته تصویب شده بود، خبر داده است.

انتهای پیام
captcha