کنگره شهدای دانش‌آموز استان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4008597
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲

کنگره شهدای دانش‌آموز استان یزد برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تقدیم یک‌هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز استان خبر داد.

حسینعلی ملانوری، معاون اداره کل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، روز گذشته 5 آبان‌ماه در نشست هماهنگی کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان و کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان یزد، با اشاره به نقش مهم فرهنگیان و دانش‌آموزان در برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تقدیم یک‌هزار شهید دانش‌آموز و ۱۲۴ فرهنگی شهید فرهنگی از استان یزد، نشان از حضور مؤثر اجتماعی فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌عنوان یک عامل تأثیرگذار در مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران دارد.

ملانوری با اشاره به شرایط حاضر در جامعه، ادامه داد: شرایط کنونی با توجه به وضع کرونا، ایجاب می‌کند که فعالیت‌ها را هم به‌‌صورت حضوری و هم مجازی داشته باشیم که قدم‌های مستمر و کوتاه، محکم و پابرجا است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع برگزارکنندگان کنگره چهار هزار شهید استان یزد، تصریح کرد: ایشان از این کنگره به‌عنوان یک ابتکار و خلاقیت از یزدی‌ها یاد کردند و برنامه‌های زیادی برای برگزاری کنگره دانش‌آموزی پیشنهاد شد که این کنگره فعلاً در بخش مطالعات پیش می‌رود و هنوز اجرایی نشده است. در  این کنگره دبیرخانه هر کمیته به دانش‌آموزان واگذار شده است و کار توسط دانش‌آموز اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام متوسل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این جلسه، با بیان این‌که در قرآن کریم آمده است که امانت را به اهل آن بسپاریم، اظهار کرد: یکی از امانت‌ها این است که انقلاب خونباری که هزاران خون شهید برای بقای آن ریخته شده است تا به نسل‌های بعدی منتقل شود را نگه داریم و این رسالت همه ما و شما است که این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر گفته می‌شود ۱۳ آبان یا مناسبت‌های دیگر را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم، این دستور قرآن است که می‌فرماید: دشمن دست از سر شما برنمی‌دارد تا وقتی که دست از همه‌چیز بر دارید، از اعتقاد و اسلام، پس باید مقاومت کنید و محکم بایستید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه اجتماع ۱۳ آبان در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، پیشنهاد کرد: در بخش آموزش و پرورش، برنامه شاد، کاری متناسب با شرایط سنی و فهم آن‌ها اجرا شود.

انتهای پیام
captcha