برگزاری کنفرانس بین‌المللی مطالعات اسلامی در اندونزی
کد خبر: 4008617
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مطالعات اسلامی در اندونزی

بیستمین کنفرانس بین‌المللی سالانه مطالعات اسلامی به صورت مجازی در کشور اندونزی در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا؛ این کنفرانس از روز 25 اکتبر(سوم آبان‌ماه) آغاز شده است و تا فردا 29 اکتبر(7 آبان‌ماه) ادامه دارد.

این کنفرانس در بستر فضای مجازی «زوم(zoom)» و با حضور کارشناسان و صاحب‌نظرانی از اندونزی و کشورهای مختلف جهان در حال برگزاری است.

پنل امروز این کنفرانس ساعت 12:30 تا 15:30 به وقت اندونزی(9 تا 12 به وقت تهران) و با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین یحیی جهانگیری سهروردی، استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ بین‌‎المللی حوزه علمیه از جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

همچنین، یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور دینی اندونزی نیز از سخنرانان پنل امروز بیستمین کنفرانس بین‌المللی سالانه مطالعات اسلامی در این کشور است.

حجت الاسلام‌والمسلمین یحیی جهانگیری سهروردی در گفت‌وگویی کوتاه با ایکنا گفت: «من در سخنرانی امروز خود در این کنفرانس به این نکته اشاره می‌کنم که مطالعات اسلامی باید از رویکرد مطالعات الهیات‌ آموزه‌محور به مطالعات اسلامی نیازمحور تبدیل شود، زیرا آموزش الهیات اسلامی متأسفانه اکنون آموزه‌محور است، به این معنا که فقط آموزه‌ها را بیان می‌کند و این باید نیازمحور شود».

وی افزود: «همچنین، بر این نکته تأکید خواهم کرد که آموزه‌های اسلامی چه کمکی در گسترش صلح خواهد داشت و ضرورت دارد که ما از منظر اسلامی بر روی الهیات صلح کار کنیم».

حجت الاسلام‌والمسلمین یحیی جهانگیری سهروردی با اشاره به طرح مبحثی با عنوان «الهیات معلولیت» در جهان امروز گفت: «در این کنفرانس بر این مسئله تأکید می‌کنم که مباحث الهیات ما باید بر روی این گونه مسائل متمرکز شود، و نگاه الهیات به معلولیت را تبیین کنیم و این که الهیات چگونه می‌تواند به افراد معلول آرامش دهد و زندگی را برای آن‌ها آسان کند، بنابراین الهیات ما باید ناظر به نیازها باشد».

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در پایان گفت: «از دیگر مباحث من در کنفرانس امروز این است که الهیات محیط‌زیست چگونه می‌تواند بشر را وادار کند که خشونت علیه محیط‌زیست نداشته باشد».

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مطالعات اسلامی در اندونزی

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مطالعات اسلامی در اندونزی

انتهای پیام
captcha