ویژگی‌های صالحان از دیدگاه قرآن کریم
کد خبر: 4008888
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
امام‌جمعه هيرمند تبیین کرد؛

ویژگی‌های صالحان از دیدگاه قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی با تأکید بر اینکه افراد صالح باید همواره رضایت خداوند را مدنظر داشته باشند، بیان کرد: صالحان با دوری و برائت از دشمنان خدا، از آلودگی پرهیز می‌کنند و همواره در صدد ایجاد آرامش و اعتماد و صلح در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، امام‌جمعه هيرمندبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، ، هفتم‌ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه  این شهرستان با اشاره به خصوصیات فردی و اجتماعی صالحان از دیدگاه قرآن کریم، گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز صالحان جبران گذشته است؛ معیار توبه و بازگشت به سوی پروردگار، عمل صالح است.

وی با تأکید بر اینکه افراد صالح باید همواره رضایت خداوند را مدنظر داشته باشند، بیان کرد: صالحان با دوری و برائت از دشمنان خدا، از آلودگی پرهیز می‌کنند، و همواره در صدد ایجاد آرامش و اعتماد و صلح در جامعه هستند.

امام‌جمعه هيرمند با بیان اینکه طبق وعده‌های خداوند، پاداش صالحان حکومت بر روی زمین است، آنان را وارثان زمین خواند و گفت: این گروه در جهت اجرای فرامین الهی هيچ ترس و خوفی به دل راه نمی‌دهند و همواره در خوبی‌ها و کارهای نیک بر دیگران سبقت می‌گیرند.

حجت‌الاسلام راشکی در خصوص سالروز فرمان مقام معظم رهبری جهت تشکیل پدافند غیرعامل، تصریح کرد: چنانچه پدافند غیر عامل عملیاتی و اجرایی شود، به شدت از آمار آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، و آثار مخرب تهدیدات روانی دشمنان کاسته می‌شود. تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند برنامه خود را، در راستای چگونگی مواجهه با مخاطرات احتمالی براساس سیاست‌های مدون پدافند غیر عامل آماده کنند.

وی در آستانه سالروز شهادت حسین فهمیده، گفت: دانش‌آموزان و نوجوانان مستعد و انقلابی ما باید با تأسی به روحیه والای عزیزانی چون شهید والامقام حسین فهمیده، در راه استقرار و تحقق خودباوری و خداباوری و پیشرفت در جامعه گام بردارند. ‌

امام‌جمعه هیرمند با اشاره به ایجاد مشکلات اخیر در جایگاه‌های پمپ بنزین، اظهار کرد: دشمنان کینه‌توز اسلام همواره در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که در حوادث اخیر مشارکت و همدلی مردم و مسئولان، موجب افزایش روحیه خودباوری و شکست محاسبات دشمن شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هیرمند ادامه داد: مردم ایران هیچ وقت عداوت‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان و در رأس آن آمریکای جنایتکار را فراموش نخواهند کرد. حادثه اخیر قبل از آنکه موجب ایجاد خسارت و اغتشاش در کشور ما شود، ضربه‌ای محکم بر دهان کسانی بود که با اوهام واهی و خیالات ناشیانه سعی در ایجاد اختلال در سامانه توزیع سوخت و به راه انداختن آشوب و ناامنی بودند.

وی با اشاره به حوادث تاریخی از جمله سالروز شهادت آیت‌الله قاضی، اولین شهید محراب و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: در پی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و گروگان گرفتن جاسوسان آمریکایی، مبارزات مردم ایران بر علیه آمریکا شکل تازه‌ای به خود گرفت و ابعاد جدیدی پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی معرفی کردند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha