گزارشی از روند طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه + دانلود
کد خبر: 4009180
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

گزارشی از روند طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه + دانلود

گزارش روند طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه از برنامه‌های موفق قرآنی کشور که به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است، منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ حفظ قرآن کریم در کنار اهمیت ویژه‌ای که در سیره پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارد، در کلام رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها مورد تأکید قرار گرفته است. تذکر مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و کمبود جدی حافظان قرآن در جامعه اسلامی ایران و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد مهم را گوشزد کند.
 
از این‌رو طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز نوجوان قرآن‌کریم «اُسوه» با دغدغه تربیت قاریان متخلق به اخلاق قرآنی، باسواد و ممتاز در فن تلاوت، به همت «شورای عالی قرآن» و جامعه فرهنگی-قرآنی عصر پس از بررسی‌های کارشناسی از سال 1393 به اجرا درآمد. آنچه در آغاز اجرای این طرح مد نظر قرار گرفت این بود که ابعاد فنی تلاوت قرآن نسبت به مسائل اخلاقی که از موارد ضروری برای نخبگان قرآنی محسوب می‌شود، مورد توجه قرار گیرد و طرح اسوه این فضا را مهیا کرد تا سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن‌کریم به حوزه نوجوانان و جوانان اختصاص یابد.
 

از مهم‌ترین اهداف طرح اُسوه، تربیت قاریان، حافظان و مبلغان قرآنی در تراز انقلاب اسلامی است که از حیث فنی و شخصیتی، سرآمد بوده و در عرصه ملی و بین‌المللی جریان‌ساز باشند. دبیرخانه طرح اُسوه، تاکنون پانزده دوره حضوری و برنامه‌های مشاوره‌ای و غیرحضوری در فواصل دوره‌ها برای قاریان و حافظان نوجوان و جوان شامل اعضای رسمی و اعضای افتخاری، برگزار کرده است و عضوگیری این طرح ملی، از بین قراء و حفاظ زیر ۱۲ سال، هر دو سال یک‌­بار انجام می‌­شود. در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این طرح و روند 15 دوره برگزاری آن را که به همت جامعه فرهنگی و قرآنی عصر منتشر شده است مشاهده می‌کنید.

گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طرح اسوه

انتهای پیام
captcha