اولین جلسه کارگروه فنی و رسانه شانزدهمین نشست تخصصی تشکیل شد
کد خبر: 4011171
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

اولین جلسه کارگروه فنی و رسانه شانزدهمین نشست تخصصی تشکیل شد

اولین جلسه کارگروه فنی و رسانه شانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن جهت ترسیم و رصد اقدامات محتوایی این نشست برگزار شد.

به گزارش ایکنا،‌ متعاقب انتشار فراخوان ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه در زمینه تولید و پخش آثار صوتی و تصویری تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی، ویژه‌ رسانه ملی و فضای مجازی، که در دستورکار شانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن قرار دارد، نخستین جلسه کارگروه فنی و رسانه جهت ترسیم و رصد اقدامات محتوایی نشست شانزدهم، شنبه ١۵ آبان برگزار شد.

در این جلسه که با مشارکت تعدادی از کارشناسان قرآنی و رسانه‌ای شامل سیدعلی سرابی، پرویز فارسیجانی، حسین فردرو، سعید مقیسه، حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، سیدعباس انجام، هادی صلحجو، کریم دولتی، حسن محمدی و محمدتقی میرزاجانی تشکیل شد، ابعاد و اهمیت ورود رسانه ملی و شورای عالی قرآن به این موضوع مهم، مورد بحث قرار گرفت.

اعضای این کارگروه ضمن بیان نقطه نظرات خود، معتقد بودند که می‌بایست عموم علاقه‌مندان و متخصصان حوزه قرآن و رسانه به این موضوع ورود کنند تا طرح‌ها و ایده‌هایی که جهت بهره‌برداری در صداوسیما و فضای مجازی منتخب می‌شود، در عین برخورداری از استاندارد‌های لازم، از جذابیت‌های عمومی هم برخوردار باشد.

در بخش دیگری از این جلسه، بر ضرورت استمرار این فراخوان و محدود نشدن آن تا زمان برگزاری نشست تاکید شد. همچنین مقرر شد کارگروه فنی و رسانه به عنوان بازوی تخصصی نشست شانزدهم، به تناوب جلساتی را تشکیل دهد و به صورت جزئی روی موضوعاتی که در دستور کار نشست قرار دارد به بحث و بررسی‌های کارشناسی بپردازد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه نشست تا پایان آبان‌ماه و موعد برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن، که با پشتیبانی شورای عالی قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن اجرا می‌شود، اوایل بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha