مصر کلاس‌های حضوری حفظ قرآن در مساجد را بازگشایی می‌کند
کد خبر: 4009317
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

مصر کلاس‌های حضوری حفظ قرآن در مساجد را بازگشایی می‌کند

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که کلاس‌های حضوری حفظ قرآن کریم در مساجد این کشور که از زمان شیوع کرونا تعطیل شده بود، بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که کلاس‌های حفظ قرآن اوایل آذرماه آینده با استفاده از تجهیزات به‌روز آموزشی در مساجد و با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا ویژه سال تحصیلی جدید راه‌اندازی می‌شود.

وزیر مصری تأکید کرد که مقدمات برگزاری این کلاس‌ها و دعوت از حافظان معتمد قرآنی در حال انجام است.

مختار جمعه طی سخنانی در مراسم راه‌اندازی طرح «مسکن و محبت» که در آکادمی بین‌المللی وقف برگزار شد، گفت: در داخل مساجد مکان‌هایی برای آموزش کودکان و حفظ قرآن اختصاص داده می‌شود و اساتید و مربیان آن مورد تأیید وزارتخانه اوقاف یا امام جماعت مسجد یا مبلغ وابسته به وزارتخانه خواهند بود.

وزیر اوقاف مصر گفت که احتمالاً برخی کلاس‌های حفظ قرآن مساجد در مراکز جوانان یا در مدارس برگزار شود.

جمعه تصریح کرد: مراکز تربیت حافظان قرآن اول ماه دسامبر(دهم آذر) بازگشایی می‌شود و همه ائمه جماعات مساجد، اساتید قاری قرآن یا حائزان رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی برای تدریس حفظ و تجوید قرآن در این مراکز اولویت دارند.

وزیر اوقاف مصر گفت که مراکز فرهنگ اسلامی مصر نیز که قرار است در آن طرح نواندیشی دینی به اجرا گذاشته شود، همان اول دسامبر(10 آذر) بازگشایی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha