کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در ابوظبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4009847
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در ابوظبی برگزار می‌شود

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، در 12 دسامبر و طی سه روز میزبان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خواهد بود که از سوی شورای جهانی جوامع مسلمان سازمان‌دهی و با حمایت شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر تساهل امارات متحده عرب برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از یونا، مقر این شورا در ابوظبی شاهد برگزاری نشست خبری برای اعلام جزئیات این کنفرانس با حضور دکتر علی رشید النعیمی، رئیس شورا و دکتر محمد البشاری، دبیر کل این شورا بود.

دکتر علی رشید النعیمی، رئیس شورای جهانی جوامع مسلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که اهمیت این کنفرانس ناشی از نیاز به ارائه یک گفتمان فکری و مشروع است که خلأ موجود در این عرصه را در میان مسلمانان پر می‌کند و به آن می‌پردازد. چالش تعلق مسلمانان در تمام جوامع مؤید تقویت نقش پیشگامی علما و اندیشمندان اسلامی برای راهنمایی مسلمانان در این عرصه و ارائه یک پیشنهاد فکری و قانونی منطبق با مقتضیات زمانه است. حل این چالش راه را برای مسلمانان به سوی آینده‌ای بهتر در رابطه با مفهوم وحدت اسلامی و همچنین فرصت‌هایی فراهم می‌کند که همه اجزای جوامع اسلامی باید به آن توجه کند تا زندگی مسلمانان بهبود یابد. علاوه بر این فرصت‌ها منجر به تحکیم امنیت و ثبات و ایجاد رفاه برای مسلمانان و تمام انسان‌ها می‌شود.

النعیمی بر اهمیت نقش پیشگامی علما و اندیشمندان ملت برای ارائه گفتمان مبتنی بر مبانی حقوقی با در نظر گرفتن ویژگی‌های این عصر و رعایت مقررات و قوانین آن و ایجاد آینده‌ای بهتر برای مسلمانان و غیرمسلمانان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha