شیو‌ه‌نامه‌های جدید بهداشتی امارات برای مساجد اعلام شد
کد خبر: 4012298
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

شیو‌ه‌نامه‌های جدید بهداشتی امارات برای مساجد اعلام شد

دولت امارات امروز سه‌شنبه از وضع شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مساجد و وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در سراسر این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العین، دولت امارات امروز سه‌شنبه با هماهنگی اداره کل امور اسلامی و اوقاف این کشور، دستورالعمل‌های مربوط به اقامه نماز در مساجد و کلیساها را به‌روز کرد.

سیف الظاهری، سخنگوی رسمی سازمان ملی اورژانس، مدیریت بحران و بلایا در امارات در جریان نشست خبری دولت امارات در مورد ویروس کرونا، گفت که پروتکل به‌روز شده شامل افتتاح نمازخانه‌های بین راهی، اماکن وضو و سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های ویژه بانوان است.

وی از تمامی کارگران مساجد و نمازخانه‌ها خواست تا دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را به چندین زبان از جمله عربی، انگلیسی و اردو چاپ کرده و در وضوخانه‎‌ها بچسبانند.

وی بیان کرد: این پروتکل شامل بازکردن حوض‌های وضو به‌گونه‌ای است که یک حوض در میان بسته بماند و برای جلوگیری از تماس مستقیم با دستمال کاغذی‌های وضوخانه‌ها و مساجد، دستمال کاغذی از طریق دستگاه‌های الکترونیکی در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد.

الظاهری گفت: این دستورالعمل‌ها همچنین شامل الزام به نظافت و ضدعفونی و استریل کردن اماکن وضو و سرویس‌های بهداشتی قبل از هر نماز و به صورت دوره‌ای با اعمال فاصله فیزیکی بین نمازگزاران تا یک و نیم متر است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد بلافاصله بعد از نماز تعطیل می‌شوند و اجازه تحصن و اعتکاف در آنجا داده نمی‌شود، ضمن اینکه باید همه تدابیر بهداشتی معمول و از قبل اتخاذ شده نیز رعایت شود.

سخنگوی سازمان ملی اورژانس امارات گفت: در رابطه با استفاده از سرویس‌های بهداشتی مساجد و نمازخانه‌ها، دستگاه‌ها باید همیشه نظافتچی را در اختیار داشته باشند و در خروجی‌های وضوخانه‌ها وسایل ضد عفونی وجود داشته باشد و همه نمازگزاران پس از وضو باید دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

وی تصریح کرد: طبق پروتکل، کارگر بهداشتی باید پس از اتمام وضو و یا توالت قبل از استفاده از نمازگزار دیگر، محل وضو و توالت‌ها را تمیز، ضدعفونی و استریل کند.

این مسئول اماراتی گفت که پروتکل‌ها همچنین شامل  لزوم واکسیناسیون ائمه جماعات و معاینه دوره‌ای آنها با تست PCR هر 14 روز یکبار است.

انتهای پیام
captcha