پیش‌بینی نابودی اسرائیل به روایت روزنامه عبری
کد خبر: 4010015
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

پیش‌بینی نابودی اسرائیل به روایت روزنامه عبری

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از یک نویسنده صهیونیست شش دلیلی که نابودی رژیم صهیونیستی و حذف آن از روی نقشه جغرافیا را پیش‌بینی می‌کند، برشمرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم،  روگل آلفر، تحلیلگر صهیونیستی یادداشتی در روزنامه عبری‌زبان هاآرتص منتشر کرد که به گفته منابع صهیونیست جسارتی نسبت به اجماع ملی صهیونیست خوانده می‌شود؛ چرا که در آن می‌گوید، اسرائیل گواهی فوت خود را امضا کرده و  تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که منتظر زمان نابودی اسرائیل باشیم.

این تحلیلگر، دلایل خود در پیش‌بینی حذف رژیم صهیونیستی را از روی نقشه جغرافیا برشمرد و گفت: اولین عامل این است که این رژیم آپارتایدی و دو ملیتی است، زیرا یهودیان اکثریت قریب به اتفاق را تشکیل می‌دهند و اکثریت قریب به اتفاق آنها از تداوم اشغال سرزمین‌های فلسطینی حمایت می‌کنند.

آلفر افزود: همچنین بیشتر اسرائیلی‌ها نه تنها از اشغالگری حمایت، بلکه برای تداوم آن همکاری می‌کنند و به حمایت تئوری و عملی از اشغالگری ادامه خواهند داد.

این نویسنده اسرائیلی معتقد است که فلسطینیان ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند واقعیت را تغییر دهند و اگر انتفاضه سومی انجام دهند، ارتش اشغالگر با سوء استفاده از برتری خود نسبت به طرف دیگر، آنها را با توسل به خشونت سرکوب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه جهانی نیز فشاری به اسرائیل برای توقف اشغالگری آن وارد نخواهد کرد، گفت: اسرائیل دیگر یک کشور یهودی یا صهیونیسم نیست، بلکه به یک کشور وحشی تبدیل شده است.

این نویسنده که به گرایش‌های چپ خود شناخته شده است، دلیل دوم زوال اسرائیل را وجود جنبش مورد حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این یک جنبش نژادپرست، فاشیست و ضد دموکراتیک است که از نتانیاهو به عنوان یک متهم به ارتکاب تخلفات جدی و خطرناک حمایت می‌کند کسی که تئوری‌های دیکتاتوری خود را پنهان نمی‌کند و بدین ترتیب، چپ صهیونیست راه ضعف خود را تا زمان نابودی ادامه می‌دهد.

در مورد سومین دلیل برای نابودی رژیم صهیونیستی، نویسند به وجود منطقه خودمختاری یهودیان افراطی دینی و ایدئولوژیک در داخل رژیم اشغالگر اشاره کرد که به گفته او، این افراد نه کار می‌کنند و نه تولید دارند، در حالی که رژیم مجبور به تأمین مالی آنهاست و باری بر دوش این رژیم به شمار می‌روند.

نویسنده صهیونیست چهارمین دلیل درباره نابودی رژیم صهیونیستی را در کیفیت محیطی این رژیم خواند و گفت، اسرائیل[سرزمین‌های اشغالی] شلوغ، پر از زباله و آلودگی، بیش از حد گرم و بیش از حد هم عصبی است و این چیزها، به گفته نویسنده، محیطی مناسبت برای حامیان فاشیست نتانیاهو است.

و اما دلیل پنجم، بر اساس آنچه نویسنده اسرائیلی دیده است، تضاد فرهنگ‌ها در جامعه صهیونیستی و عدم گفت‌وگو در جامعه اسرائیل به ویژه در شبکه‌های اجتماعی است و تسلط برنامه‌های سرگرم‌کننده بی‌ارزش بر شبکه‌های تلویزیونی در اسرائیل به تاریک شدن تصویر آینده اسرائیل می‌افزاید، به خصوص که خبری هم از نقد و انتقاد از وضعیت جامعه نیست.

به عقیده نویسنده، دلیل ششم در وقوع جنگی است که در جریان آن هزاران موشک از سمت حزب‌الله، ایران و حماس بر سر اسرائیل فرود می‌آید.

انتهای پیام
captcha