پرچم‌های فلسطین نیمه افراشته شد/ جهاد اسلامی: مقاومت تا نابودی اشغالگران ادامه دارد
کد خبر: 4009959
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

پرچم‌های فلسطین نیمه افراشته شد/ جهاد اسلامی: مقاومت تا نابودی اشغالگران ادامه دارد

احمد المدلل، یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت سالروز صدور اعلامیه بالفور تأکید کد که پروژه استکباری تحت رهبری انگلیس و آمریکا در ایجاد رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و شکاف میان امت اسلامی از طریق مقاومت ملت فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی ناکام می‌ماند.

مسجد قبة الصخره در فلسطین

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، فلسطینی‌ها امروز سه‌شنبه با نیمه افراشته کردن پرچم فلسطین بر فراز نهادهای رسمی و دولتی، یاد و خاطره شوم یکصد و چهارمین سالروز صدور اعلامیه بالفور را که مبنای تأسیس رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین بود، زنده نگاه داشتند.

امروز دوم نوامبر 2021 اعلامیه بالفور 104 ساله شد. اعلامیه‌ای که سنگ بنای بیش از یک قرن جنایت را علیه فلسطین و تمام جهان گذاشت. در سال 1917 جیمز آرتور بالفور، وزیر امور خارجه وقت انگلیس، اعلامیه‌ای را منتشر کرد که با نام خودش به اعلامیه بالفور مشهور شد.

اعلامیه بالفور، در واقع نامه بالفور به لیونل والتر روچیلد، از مهمترین رهبران جنبش صهیونیسم بود که به یک توافقنامه بین جنبش صهیونیسم و انگلیس مبدل شد تا نطفه شوم تأسیس رژیم صهیونیستی در منطقه در قلب لندن بسته شود و با وجود گذشت یک قرن از آن روز همچنان پیامدهای منفی صدور این اعلامیه، برای جهان اسلام و منطقه ادامه دارد.

به همین مناسبت فعالیت‌های متعددی در سطح سرزمین‌های فلسطینی به شکل برپایی تجمع یا برگزاری سمینارها برگزار شده و قرار است در دانشگاه ابودیس قدس هم امروز مراسم شعر عربی به همین مناسبت با عنوان «وعده باطل و اشغالگری رو به نابودی» برگزار شود.

کمیته ملی احیای سالروز اعلامیه شوم بالفور نیز در حال برگزاری یک تجمع اعتراضی در رام الله بوده و قرار است در انتهای آن یادداشتی خطاب به دولت انگلیس قرائت شود.

احمد المدلل، یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همین مناسبت در گفت‌وگو با فلسطین الیوم تأکید کرد: صدور اعلامیه بالفور توسط انگلیسی‌ها وعده شومی در تاریخ ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی بود که اجازه تأسیس یک رژیم یهودی را در خاک فلسطین داد.

المدلل در گفت‌وگو با فلسطین الیوم با بیان اینکه «اعلامیه بالفور اساس فجایعی بود که بر سر مردم فلسطین آمده است، گفت: یوم النکبه سال 1948 میلادی که در آن گروه‌های صهیونیستی سرزمین فلسطین را اشغال کردند، در چارچوب این وعده شوم اتفاق افتاد که فاجعه‌ای واقعی ایجاد کرد و فلسطینی‌ها تا این لحظه از آثار آن رنج می‌برند.

این رهبر جهاد اسلامی با بیان اینکه اعلامیه بالفور پیشنهادی از سوی کسانی که هیچ حقی ندارند برای کسانی که هیچ لیاقتی ندارند، صادر شد، گفت: با این وجود ملت فلسطین از همان زمان تاکنون از حقوق خود کوتاه نیامده و با انقلاب‌ها و انتفاضه‌های پیاپی برای دفاع از حقوق خود در برابر اشغالگران مبارزه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فلسطینی‌ها هرگز به دشمن اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشند، گفت: انگلیس، آمریکا یا رژیم‌های سازشگر عربی یا توافق‌های اسلو نمی‌توانند به اشغالگران مشروعیت ببخشند و این چیزی است که مردم ما با انتفاضه‌های خود ثابت کردند.

المدلل پروژه صهیونیستی را نوک پیکان پروژه استکباری دنیا تحت رهبری انگلیس و آمریکا برای ایجاد تفرقه و شکاف میان امت اسلامی خواند و گفت رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد شد تا رژیم‌های غربی منطقه را تحت سلطه خود داشته باشند و ظرفیت‌های آن را نابود کنند.

او  ملت فلسطین را سدّ نفوذناپذیر در مقابل گسترش پروژه صهیونیسم در دیگر کشورهای منطقه خواند و گفت: نبرد اخیر سیف القدس مؤید این موضوع  است.

این مقام جهاد اسلامی تصریح کرد: مقاومت خاری در گلوی اشغالگران و غربی‌هایی است که می‌خواهند منطقه ابزار دست آنها باشد.

المدلل درباره سازش برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر نیز گفت که سازشگران می‌خواهند به اسرائیل مشروعیت ببخشند تا دشمن را نظامی طبیعی در منطقه جلوه دهند؛ اما این سازش چیزی از واقعیت را تغییر نمی‌دهد و شعار ملت این است که سرزمین فلسطین قابل تقسیم شدن نیست.

المدلل بر ضرورت توافق درباره پروژه ملی فلسطین برای آزادسازی سرزمین فلسطین با استفاده از همه ابزارهای درگیری با دشمن تأکید کرد و گفت: دشمن جز زبان زور را نمی‌فهمد.

انتهای پیام
captcha