دلایل قرآنی مبارزه با استکبار چیست؟
کد خبر: 4010586
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
سردار محبی در اختتامیه خانواده کارکنان این نیرو مطرح کرد:

دلایل قرآنی مبارزه با استکبار چیست؟

معاون هماهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن خانواده کارکنان این نیرو که ظهر امروز برگزار شد، به تشریح دلایل قرآنی مبارزه با استکبار پرداخت و گفت: براساس آیه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» خداوند نخواسته است کفار بر مؤمنین استیلا و برتری داشته باشند و ما به خاطر اینکه هیچ یک از کفار بر ملت و سرزمین ما سیطره نداشته باشد با استکبار مبارزه می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه ظهر امروز 13 آبان ماه با حضور برگزیدگان این مسابقات و سردار حسین محبی، معاون هماهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

بر همین اساس در بخشی از این مراسم سردار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به بیان سخنانی پرداخت و گفت: خداوند را سپاسگزارم که توفیق داد تا امسال هم شاهد برگزاری این مسابقات باشیم. جا دارد از همکارانی که در این راه تلاش کردندو مقدمات این مسابقه را فراهم کردند، قدردانی کنم.

سردار حسین محبی، معاون هماهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه

وی در ادامه افزود: امروز 13 آبان ماه و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و چون آمریکا مصداق اکمل و اتم استکبار است بیشتر شعارها روی این مصداق اکمل و اتم است. در این روز مناسبت‌های دیگری همچون تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال 1343، شهادت دانش‌آموزان گرانقدر در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 نیز قرار دارد.

سردار محبی در ادامه به پیروزی چند روز اخیر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر تهاجم دشمن اشاره و بیان کرد: نمونه‌های این پیروزی وصف ناشدنی را بیشتر در دوران دفاع مقدس و جانفشانی شهدا و رزمندگان در دفاع از حرم شاهد بوده‌ایم. اینکه یک دزد جهانی نفت ایران را در روز روشن سرقت و در کشتی دیگری تخلیه کند و دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران با هلی‌برن، هم نفت و هم کشتی را در منظر ارتش تروریستی آمریکا و ناوهای جنگی آنها برگردانند افتخار و پیروزی بسیار بزرگی است که باید رسیدن به آن را تبریک گفت.

معاون هماهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از این گفت وگو با تأکید بر اینکه به چهار دلیل قرآنی، عقلی، تاریخی و راهبردی مسلمانان به مبارزه با استکبار می پردازند، گفت: اولین دلیل مبارزه با استکبار دلایل قرآنی است. قرآن می فرماید: «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» خداوند نخواسته است کفار بر مؤمنین استیلا و برتری داشته باشند. خداوند این را نمی‌خواهد و ما به خاطر اینکه هیچ یک از کفار بر ملت و سرزمین ما سیطره نداشته باشد با استکبار مبارزه می‌کنیم.

یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه

وی در ادامه به آیه «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ» اشاره کرد و افزود: قرآن کریم دستور فرموده است سردمداران و پیشگامان کفر را بکشید و امروز آمریکا استبکاری سردمدار کفر است. جامعه اسلامی، سبک زندگی اسلامی و مرام مسلمانی است که نسبت به دشمنان «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» باشند و شدت به خرج بدهند اما نسبت به خود «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» باشند. ایران اسلامی که ناب‌ترین و برجسته‌ترین مصداق جامعه مسلمین است باید همچنین روال و رویه‌ای داشته باشد.

وی همچنین به بخشی از آیه 194 سوره مبارکه بقره اشاره و تصریح کرد: «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ» براساس این آیه شریفه قرآن می‌فرماید اگر کسی به شما تعدی کرد شما هم مقابله به مثل کنید. بنابراین اگر ایران اسلامی به مبارزه با استکبار جهانی می‌پردازد نشئت گرفته از دلایل قرآنی است.

سردار محبی در تشریح دومین دلیل مبارزه با استکبار بیان کرد: دومین دلیل مبارزه ایران اسلامی با استکبار دلایل منطقی است. عقل بشر ظلم‌پذیری را تقبیح می‌کند، عقلای جامعه نمی‌پذیرند کسی ظلم‌پذیر باشد. ظلم‌پذیری خلاف فطرت و سرشت اولیه انسان است لذا اگر مبارزه با ظلم و استکبار نباشد حیات بشری به مخاطره می‌افتد.

معاون هماهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل مبارزه با استکبار دلایل تاریخی است، در مدت کوتاه عمر امریکا که به بیش از دو قرن نمی‌رسد، شاهد ظالم همیشگی این کشور بوده‌ایم، این کشور همیشه دشمن ملت ما بوده است؛ از کودتای 28 مرداد تا حمایت بی دریغ از صدام در جنگ هشت ساله و از ایجاد اتحاد بین کشورهای متجاوز برای مقابله با ایران تا تحریم‌های سخت و کارهای دیگر؛ امروز آمریکا 750 پایگاه نظامی در کشورهای جهان دارد، حاصل 200 سال عمر آمریکا 40 جنگ در جهان و هشت میلیون کشته بوده است. لذا اگر یک نگاه به این پشتوانه تاریخی داشته باشیم می‌بینیم مبارزه با چنین مصداقی از مصادیق استکبار لازم است و نجات بشریت حکم می‌کند این مبارزه ادامه داشته باشد.

سردار محبی در ادامه بیان کرد: دلیل راهبردی ما برای مبارزه با استکبار هم این است که، مبارزه به استکبار و در رأس آن با آمریکا به ما قدرت می‌دهد. مبارزه با آمریکا به دوستان ما و به مستضعفان جهان امید می‌دهد و از سوی دیگر عمق راهبردی ما را زیاد می‌کند. از سوی دیگر مبارزه با آمریکا کشورهای مرتجع و حکومت‌های سرسپرده را ناامید می‌کند.

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم توفیق داشته باشیم تا عامل به دستورات قرآن باشیم. 

بر اساس گزارش ایکنا؛ در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه تقدیر به عمل آمد. این افراد به مرحله کشوری مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه که طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود راه می‌یابند.

یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه از صبح امروز 13 آبان ماه در سه بخش همسران کارکنان، فرزندان دختر و فرزندان پسر آغاز شد و تا قبل از اذان ظهر به پایان رسید.

این مسابقات با حضور 81 شرکت کننده در 10 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، مفاهیم و اذان و در سالن شهید محلاتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha