ضرورت صیانت از فرهنگ بومی و مقابله با فرهنگ وارداتی
کد خبر: 4010799
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

ضرورت صیانت از فرهنگ بومی و مقابله با فرهنگ وارداتی

امام‌جمعه اهرم با بیان اینکه اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است، گفت: مسئولان شهرستانی و دستگاه‌های دولتی نسبت به صیانت از فرهنگ بومی مردم و مقابله با مسئله فرهنگ وارداتی و غربی وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام پهلوزاده امام جمعه اهرمبه گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده، امام‌جمعه اهرم در خطبه‌های ظهر امروز 14 آبان نماز جمعه اهرم با بیان اینکه بی‌دلیل و اتفاقی نیست که هدف اصلی استعمارگران و مستکبرین هجوم به فرهنگ و جوامع زیر سلطه است، افزود: نمی‌شود با پذیرش فرهنگ ابتذال و برهنگی از آسیب‌های آن در امان بود، نمی‌شود سرمان را زیر برف کنیم و فرهنگ منحط غربی را بخواهیم؛ اما آسیب‌هایی همچون طلاق‌ و کاهش ازدواج و بی سر و سامانی زندگی‌ها را ندید.

امام‌جمعه اهرم ادامه داد: جای تقدیر و تشکر دارد از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان که «قانون حمایت از خانواده و جمعیت» را تصویب کردند که می‌تواند در روند اصلاح ازدواج و فرزندآوری و خانه‌دار شدن جوانان کمک بسیار خوبی باشد. کاری که باید انجام می‌شد اما همان افرادی که فرهنگ ولنگار غربی را پذیرفته بودند هیچ اعتنایی به ازدواج صحیح و خانه‌دار شدن جوانان نداشتند و در این میان اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاری‌ها و شهرداران به کمک جوانان و نخبگان در یک هیئت اندیشه‌ورز نقشه راه تعالی فرهنگ عمومی شهر و روستای خودشان را طرح‌ریزی کنند و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارسال کنند تا بعد از تصویب با نظارت اعضای شورای فرهنگ عمومی اجرا شود که هزینه‌های فرهنگی در مسیر مصوب و فرهنگ‌ساز مصرف شود؛ نه اینکه هزینه فرهنگ عمومی صرف مواردی شود که فرهنگ‌ساز نیست. مبنای اصلی این برنامه‌ها برای تعالی فرهنگ عمومی باید منظومه فکری امامین انقلاب باشد.

پهلوزاده یادآور شد: ضروری است همه مسئولان شهرستانی و دستگاه‌های دولتی نسبت به صیانت از فرهنگ بومی مردم و مقابله با مسئله فرهنگ وارداتی و غربی وظیفه خودشان را انجام دهند که به آرمان‌های انقلاب و خون شهدا مدیون هستند.

وی با اشاره به مباحث مبارزه با قاچاق‬ بیان کرد: دستوری که رئیس‌جمهور در سفر استانی نسبت به تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و جابجایی آنها دادند لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف بشود.

امام‌جمعه اهرم افزود: مسئله مهم در مسیر مقابله با این پدیده‌ای که سال‌هاست مردم این منطقه با آن گرفتار هستند مراعات شئون کسانی است که در این رابطه به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شوند که در رفتار و گفتار مسئولان نباید کسی که تخلف کرده به سمتی سوق داده شود که نسبت به همه مقدسات بدبین شود. لازم است کارگزار حکومت اسلامی رفتارش و گفتارش و نگاهش باید نشانگر آرمان‌ها و ارزشهای سازمانی و حکومت اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: اما مسئله‌ای که در روزهای گذشته اتفاق افتاد و نیروی راهبردی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رصد و کار دقیق اطلاعاتی کشتی که نفت ایران را ربوده بود در دریای عمان با شش ساعت مقابله و نشان دادن اقتدار و شجاعت سپاهیان عزیز یاد آور مشت محکم شهید نادر مهدوی بر هیمنه پوشالی آمریکا بود از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم. آمریکایی که مدعی آزادی و دموکراسی است باید ادعای او را قبول کرد یا زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب را ادعای آزادی و دموکراسی را یا ۷۵۰ پایگاه نظامی در جهان را برای سیطره سیاسی و نظامی در جهان. ادعای آزادی و دموکراسی او را بپذیریم یا دزدی دریایی او را.

پهلوزاده ادامه داد: آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در همه عالم است آمریکا با بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان که محصول سیاست استکباری آنها در عالم است بیش از هشت میلیون کشته بر جا گذاشته که محصول فرهنگ منحط و انسان محور و لیبرالی و استکباری غرب است. با این شکست‌های گاه و بیگاه از دست سپاهیان شجاع و دلاور انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا بویژه خون شهید حاج قاسم سلیمانی زوال و اضمحلال آمریکا مدتهاست شروع شده و برعکس نشاط سیاسی و شوق انقلابی و رسیدن به درجه بالای قدرت برای نظام ما روز به روز ارتقا و افزایش می‌یابد.

وی در پایان گفت: از حضور مردم شریف شهرستان در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان به‌ویژه دانش‌آموزان کمال تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha