مسابقات سراسری قرآن کویت به کار خود پایان داد
کد خبر: 4011535
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

مسابقات سراسری قرآن کویت به کار خود پایان داد

مسابقات سراسری قرآن کریم کویت که به همت اداره اوقاف و تحت اشراف امیر این کشور برگزار شده بود، روز گذشته با معرفی برندگان و برگزیدن آن‌ها برای حضور در مسابقات بین‌المللی به پایان رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از الجریده، فعالیت‌های مرحله نهایی مسابقات انتخابی بیست و چهارمین دوره مسابقات بزرگ حفظ قرآن کریم کویت که به همت دبیرخانه کل اوقاف این کشور با شعار «اطمئن» و با اشراف امیر کویت برگزار شده بود،  روز گذشته، 16 آبان در مسجد جامع کویت به پایان رسید.

مئارب اليعقوب، مدیرکل هماهنگی این مسابقات گفت: با حمد و ثنای خداوند متعال، مسابقات با شرکت 1382 شرکت‌کننده مرد و زن به نمایندگی از 42 نهاد رسمی و مدنی  که مورد آزمون قرار گرفتند، با موفقیت به پایان رسید. 600 نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه، بانوان و 782 نفر آن‌ها مردان هستند.

این مسابقات از 17 تا 27 اکتبر (25 مهر تا 5 آبان)، به صورت روزانه از 3 بعد از ظهر تا 9 شب برگزار شده بود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از زمان آغاز به کار، میزبان قاریان معروف کویتی مانند مشاري العفاسي، فهد الكندري و محمد البراك بوده است، گفت: این مسابقه برندگان را برای شرکت در مسابقات بزرگ بین‌المللی از جمله مسابقات بزرگ بین‌المللی قرآن کریم کویت مهیا می‌کند که زیر نظر امیر این کشور برگزار می‌شود، به ویژه اینکه هدف نهایی ما تشویق فرزندان دختر و پسر کویتی در هر سن و سالی است تا با حفظ و تلاوت کتاب خدا، عزم و حس دینی پسران و دختران خود را حفظ و تقویت کنیم.

الیعقوب از زحمات مدیریت مسجد جامع و همکاری مثمر ثمر آنها در این زمینه، همه طرف‌های شرکت‌کننده در مسابقه، کارکنان اداره کل اوقاف و همچنین تلاش‌های نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر کویت و تمامی مسئولین این مسابقات که معتبرترین مسابقات قرآنی داخلی کویت محسوب می‌شود، قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha