خاکسپاری مقام اسلامی بوسنی + عکس
کد خبر: 4011854
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
ایکنا گزارش می‌دهد؛

خاکسپاری مقام اسلامی بوسنی + عکس

پیکر «حسن چنگیچ»، رئیس شورای عالی مجلس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با حضور مقامات سیاسی و دینی در این کشور به خاک سپرده شد.

خاکسپاری مقام اسلامی بوسنی با یادگاری از حاج قاسم + عکسبه گزارش ایکنا از سارایوو، مراسم تشییع حسن چنگیچ دیروز، 17 آبان‌ماه با حضور مقامات بوسنیایی و شخصیت‌های دینی و مردمی و خانواده ایشان در بوسنی برگزار شد و پیکر وی با آیین‌های مرسوم به خاک سپرده شد.

حسن چنگیچ، بامداد ۱۶ آبان در ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت، وی معاون سابق وزیر دفاع بوسنی، رئیس شورای عالی مجلس جامعه اسلامی بوسنی، رئیس ستاد جمع‌آوری کمک‌های خارجی، نقدی و نظامی و بشردوستانه در دوران جنگ بوسنی و از هم‌پیمانان جمهوری اسلامی ایران بود.

بزرگان و شخصیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و نظامی بوسنی از جمله رئیس‌العلماء بوسنی و رئیس‌جمهور این کشور درگذشت چنگیچ را تسلیت گفتند.

سردار محمد‌رضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی درگذشت این مقام جامعه اسلامی بوسنی را تسلیت گفت و تأکید کرد: تاریخ  خاطره فداکاری‌های این قهرمان شجاع بالکان را که حفظ هویت مسلمانان آن دیار مرهون تلاش مخلصانه اوست از خاطر نخواهد برد و نسل‌های پی در پی بوسنی پیوسته این مرد بزرگ را با عظمت یاد خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha