آغاز دوره آموزشی رسم‌الخط قرآنی در آستان مقدس عباسی
کد خبر: 4011859
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

آغاز دوره آموزشی رسم‌الخط قرآنی در آستان مقدس عباسی

مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس عباسی شعبه بغداد، دوره تخصصی رسم‌الخط قرآنی را با حضور اساتید متخصص در این زمینه راه‌اندازی کرد.  

 دوره آموزشی رسم‌الخط قرآنی

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، دوره تخصصی رسم‌الخط قرآنی با مشارکت شماری از قرآن‌آموزان مرکز آموزش قرآن شعبه بغداد برگزار شده و هدف آن کمک به آشنایی مخاطب با ویژگی‌های رسم‌الخط قرآن است.
 
این دوره، یکی از دوره‌هایی است که این مرکز در مناطق مختلف بغداد، پایتخت عراق برگزار می‌کند که شامل یک سخنرانی در هفته است و نخستین دوره آموزشی قرآنی در این منطقه محسوب می‌شود.
 
دوره مذکور شامل تشریح علامت‌گذاری‌های قرآن و فرق بین رسم‌الخط عثمانی و رسم‌الخط املایی امروزی و همچنین تشریح ویژگی‌های رسم‌الخط مصحف شریف و بررسی تاریخ استفاده از علامت‌ها در مصحف است و برای هر مورد از رسم‌الخط‌های املایی و احکام تجوید نمونه‌های قرآنی ذکر می‌شود تا قرآن‌آموز بتواند به شکل صحیح قرآن را تلاوت کند.
 
شایان ذکر است، شعبه بغداد مرکز آموزش قرآن آستان عباسی برنامه‌های قرآنی متعددی با رویکرد آموزشی و روشمند برگزار می‌کند تا به قرآن‌آموزان شناخت اصول اساسی قرآن کریم و قرائت این کتاب آسمانی و سایر مطالب قرآنی را آموزش دهد.
انتهای پیام
captcha