عناوین برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان در هفته قرآن و دانشگاه/ اجرای دوره ملی تربیت مربی حفظ
کد خبر: 4012254
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
میرمعینی در گفت‌وگو با ایکنا تشریح کرد:

عناوین برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان در هفته قرآن و دانشگاه/ اجرای دوره ملی تربیت مربی حفظ

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌‌ توصیه‌ای جهت اجرای برنامه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها در بازه زمانی هفته قرآن و دانشگاه، گفت: در این هفته طرح ملی تربیت مربی حفظ قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد.

کامران میرمعینی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد برنامه‌های این دانشگاه برای بزرگداشت هفته قرآن و دانشگاه گفت: در این هفته جلسه شورای تخصصی فرهنگی دانشگاه را با موضوع هفته قرآن و دانشگاه یکشنبه 23 آبان‌ماه با حضور ریاست محترم و مدیران ارشد دانشگاه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از مباحثی که در این جلسه مطرح می‌شود می‌توان به بررسی فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت دانشگاه اشاره کرد. همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان بخش دیگری از مباحث قابل طرح در این جلسه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان به اجرای طرح ویژه‌ای با عنوان «طرح ملی تربیت مربی حافظ قرآن دانشگاه‌های سراسر کشور» خبر داد و تصریح کرد: این طرح با وجود اینکه ویژه دانشجویان سراسر کشور است، اما با محوریت دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد تا آغاز به کار رسمی آن از هفته قرآن و دانشگاه باشد.

میرمعینی به ثبت‌نام بیش از هزار نفر در این طرح اشاره و اظهار کرد: در این طرح دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند که طی آن در یک دوره کوتاه‌مدت به صورت مجازی آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد. آزمون این طرح نیز آذر برگزار خواهد شد. این طرح در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن کریم طراحی شده و امیدواریم با استفاده از آن مربیانی را برای آموزش حفظ قرآن کریم تربیت کنیم. عمده این هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان هستند اما دانشجویانی از دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، پیام نور، آزاد اسلامی و ... هم برای حضور در دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر این دو برنامه در پردیس‌ها و مراکز دانشگاهی در سراسر کشور به تناسب شرایط هر مرکز برگزار خواهد شد. برای اجرای این برنامه‌ها توصیه‌هایی در قالب یک بخش‌نامه تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شده است. بر اساس این بخشنامه از دانشگاه‌ها خواسته شده تا برنامه‌هایی را در حوزه تبلیغی و ترویج،‌ آموزش و پژوهش به اجرا در بیاورند. گزارش‌های مربوط به این برنامه‌ها پس از پایان هفته قرآن و دانشگاه اجرا خواهد شد.

میرمعینی در پایان در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای سراسری برای این هفته در نظر گرفته شده است یا خیر،‌ گفت: برنامه ملی مخصوص این هفته، همان دوره طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم و نیز برنامه‌ریزی برای جشنواره سی و دوم است. برنامه‌های استانی نیز با محوریت شورای فرهنگ استانی در حال اجراست و کانون‌های فرهنگی نیز فعالیت‌های خاص خود را انجام می‌دهند.

یادآوری می‌شود به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه بازه زمانی 18 تا 24 آبان‌ماه به عنوان هفته قرآن و دانشگاه نامگذاری شده و دستگاه‌های دانشگاهی مجاب شده‌اند در این هفته به اجرای برنامه‌های قرآنی بپردازند.  

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha