مسابقه حفظ قرآن دانش‌آموزان فلسطینی در کرانه باختری
کد خبر: 4012358
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

مسابقه حفظ قرآن دانش‌آموزان فلسطینی در کرانه باختری

مسابقه حفظ  قرآن ویژه دانش‌آموزان‌ کرانه باختری و قدس اشغالی دیروز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه آغاز به کار کرد. 

لوگوی وزارت اوقاف فلسطین

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دنیا الوطن، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین با همکاری بانک صفا، مسابقه حفظ 6 جزء قرآن کریم را ویژه دانش‌آموزان 6 تا 18 سال در کرانه باختری و قدس اشغالی راه‌اندازی کرد. 

حسام ابوالرب، معاون وزیر اوقاف فلسطین در این باره گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی کودکان فلسطینی را به حفظ کتاب خدا و روی آوردن به علوم اسلامی تشویق می‌کند.

نضال البرغوثی، مدیرکل بانک صفا نیز تآکید کرد: این مسابقه در راستای تشویق و ترغیب کودکان به حفظ قرآن کریم و بزرگداشت کتاب خدا در قلب خانواده ایشان و سایر مردم و براساس رسالت بانک که مبتنی بر شریعت اسلامی بوده و مسئولیت دینی آن تحکیم مفاهیم و ارزش‌های اسلامی در جامعه فلسطین است، برگزار شده است.

وی افزود: این بانک به 10 نفر برتر این مسابقه جوایز نقدی اختصاص داده است بدین ترتیب که به رتبه اول 2000 دلار، رتبه دوم 1800 دلار، رتبه سوم 1600 دلار و رتبه چهارم 1400 دلار و به ترتیب تا نفر دهم که 200 دلار اهدا خواهد کرد، علاوه بر ۱۰ جایزه دیگر که مجموعاً 1000 دلار است.

عاطف صالح، معاون امور دعوت در وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نیز به نوبه خود گفت که تعداد متقاضیان در مسابقه به حدود 3000 نفر در سنین مختلف رسیده و یک تیم متشکل از متخصصان قرآنی برای شنیدن تلاوت‌ها در تمامی ادارات اوقاف استان‌های مختلف فلسطین تشکیل شده است.
انتهای پیام
captcha