شهادت 77 کودک فلسطینی در کم‌تر از 1 سال گذشته
کد خبر: 4014852
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
نهاد حقوقی بین‌المللی گزارش داد:

شهادت 77 کودک فلسطینی در کم‌تر از 1 سال گذشته

یک نهاد بین‌المللی دفاع از حقوق کودکان فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 77 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست کشته شدند.

شهادت کودکان فلسطینی

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 77 کودک به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که 61 نفر از آنها در نوار غزه و 16 کودک در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس بودند.

این جنبش در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک گفت: از سال 2000 تا به امروز نظامیان صهیونیستی قریب به 2 هزار و 200 کودک فلسطینی را به قتل رسانده است.

بر اساس این بیانیه، نظامیان صهیونیست در شرایطی که توسط قوانین بین‌المللی توجیه نمی‌شود، به زور عمدی متوسل می‌شوند و استفاده بیش از حد از زور به قاعده‌ای نزد اسرائیل تبدیل شده است و از مصونیت نظام‌مند از مجازات و پاسخگویی سوء استفاده می‌کند.

جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین گفت: طبق قوانین بین‌المللی، استفاده عمدی از روش‌های مرگبار تنها در شرایطی قابل توجیه است که تهدید فوری جانی یا جراحت جدی وجود داشته باشد، اما تحقیقات و شواهد جمع‌آوری‌شده توسط این جنبش مرتب نشان می‌دهد که اسرائیل از نیروی مرگبار علیه کودکان فلسطینی استفاده می‌کند، شرایطی که ممکن است به قتل فراقانونی یا عمدی تبدیل شود.

در این بیانیه آمده است: از اکتبر 2015 تا اکتبر 2021 این جنبش 41 مورد بازداشت کودکان فلسطین در زندان‌های اسرائیل را بر اساس احکام بازداشت اداری ثبت کرده است که چهار نفر از این کودکان هنوز در بازداشت هستند.

این جنبش تأکید کرد: اسرائیل تنها رژیمی در دنیاست که کودکان را به شکلی نظام‌مند در دادگاه‌های نظامی که فاقد محاکمه عادلانه است، محاکمه می‌کند و هر ساله بین 500 تا 700 کودک فلسطینی در برابر دادگاه‌های نظامی اسرائیل محاکمه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha