یادبود رحلت قاری مصری مشهور به «صدای کوه»
کد خبر: 4014782
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

یادبود رحلت قاری مصری مشهور به «صدای کوه»

شیخ ابوالوفاء السعیدی، یکی از قاریان برجسته قرآن کریم دوره معاصر در مصر و جهان اسلام بود که یک سال پیش در سن 64 سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا، دیروز جمعه سالروز رحلت یکی از قاریان برجسته قرآن کریم دوران معاصر در مصر و جهان عرب، قاری محمود ابوالوفا السعیدی، متخلص به «صوت الجبل»(صدای کوه) است که در 19 نوامبر 2018 در سن 64 سالگی درگذشت.

شیخ محمود ابوالوفاء السعیدی در سال 1954 در روستای کلح الجبل از توابع استان اسوان به دنیا آمد و مانند سایر فرزندان روستا، مادرش مشتاق  این بود که فرزندش حافظ قرآن کریم شود، به ویژه از آنجایی که خود مادرش معلم حفظ قرآن بچه‌های روستا بود. از چهار سالگی حفظ قرآن را با او شروع کرد، سپس برای تکمیل حفظ قرآن نزد شیخ محمد ابوالعلا و شیخ کمال رفت.

شیخ محمود ابوالوفاء السعیدی در سال 1972 دیپلم مدارس تجارت را دریافت کرد، سپس مدرک مؤسسه قرائات را به دست آورد و در سال 1983 اولین نوار کاست او به ویژه از سوره‌های النمل و مریم منتشر شد، نواری که در سطح گسترده‌ای منتشر شد و یکی از دلایل اصلی شهرت او در مصر بود.

شهرت گسترده‌ای که شیخ محمود ابوالوفاء السعیدی به دست آورد او را بر آن داشت که شغل اجتماعی خود را در مجتمع تحریر رها کند و به تلاوت قرآن کریم بپردازد. ابو الوفاء السعیدی در سال 1371 وارد رادیو شد و برای اولین بار در سال 1374 از مسجد سیده زینب(س) به روی آنتن خواند.

شیخ محمود ابوالوفا السعیدی در اولین سفر خارجی خود به هلند و پس از آن به ده‌ها کشور سفر کرد و عشق به تلاوت را فرزندش دکتر احمد ابوالوفاء السعیدی نیز به ارث برد کسی که هم داروساز و هم به تلاوت قرآن کریم مشغول است.

19 نوامبر 2018، شیخ محمود ابوالوفاء السعیدی پس از بازگشت از مراسم احیا در زادگاهش اسوان و پس از اقامه نماز صبح در سن 64 سالگی درگذشت.

انتهای پیام
captcha