قاری و مبتهل برجسته مصری درگذشت + فیلم
کد خبر: 4012797
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

قاری و مبتهل برجسته مصری درگذشت + فیلم

شیخ سلامه محمد محمد الریدی، از قاریان و مبتهلان برجسته مصری در سن 81 سالگی درگذشت.

استاد سلامه محمد محمد الریدی

به گزارش ایکنا به نقل از صدی مصر، شیخ سلامه محمد محمد الریدی، قاری و مبتهل مصری صبح روز پنجشنبه، یازدهم نوامبر 2021 (20 آبان) دار فانی را وداع گفت.

جمع کثیری از مردم مصر در حضور شخصیت‌هایی دینی و سیاسی این کشور مراسم باشکوه تشییع پیکر او را در زادگاهش برگزار کردند.

شیخ سلامه 19 اکتبر 1940 در شهر اهناسیا در استان بنی‌سویف مصر دیده به جهان گشود و پدرش سه ماه پس از تولد وی درگذشت و مادرش تربیت وی را بر عهده گرفت.

وی قرآن کریم را در سنین پایین در مکتب شیخ تمام علی سعید حفظ کرد، سپس توسط استاد ابوالمجد العواونی به تلاوت با روایت حفص از عاصم مسلط شد. او در روستای خود به داشتن صوت زیبا مشهور بود و آوازه‌اش در روستاهای همجوار پیچید تا اینکه  به سایر استان‌های مصر رسید.

شیخ محمود خلیل الحصاری پس از استماع به قرآن خواندن سلام الریدی در یکی از مراسم مذهبی در استان بنی‌سویف، او را به آزمون‌های کمیته صدا و سیمای مصر معرفی کرد تا به عنوان قاری قرآن کریم تأیید شود، اما موفق نشد.

سلامه، سپس در سال 1998 به عنوان مداح و مبتهل مذهبی اقدام کرد و در اولین آزمون رادیو قرآن در زمینه ابتهال تأیید شد و اولین پخش صوت او در مراسم دعای سحر در مسجد صلاح‌الدین ایوبی در منطقه المنیل قاهره روی آنتن رفت.

سلامه الریدی اما به خارج مصر سفر نکرد، جز یک بار در سال 2006 که به دعوت ویژه یکی از چهره‌های سرشناس مکه برای مدت سه ماه به عربستان سفر کرد و در آنجا مناسک حج و عمره را به جای آورد.

وی در ضبط ابتهال شب‌های مذهبی رادیو قرآن کریم و همچنین پخش برون‌مرزی آن در مناسبت‌های مذهبی شرکت داشت و ضبط‌های زیادی را به کتابخانه رادیو مصر واگذار کرد.

مراسم تشییع پیکر استاد الریدی

در ادامه ویدئویی از تلاوت استاد سلامه الریدی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha