معرفی «محمدرضا برقعی» در آیتم جدید مجله صبحگاهی تسنیم+ صوت
کد خبر: 4013494
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

معرفی «محمدرضا برقعی» در آیتم جدید مجله صبحگاهی تسنیم+ صوت

مجله صبحگاهی تسنیم شبکه رادیویی قرآن، قرائت آیت‌الکرسی را طی آیتمی جدید در قالب اجرا و گفت‌وگو با یکی از قرآن به روی آنتن می‌برد که امروز به محمدرضا برقعی، قاری و مدرس قرآن اختصاص داشت.

مجله صبحگاهی تسنیمبه گزارش ایکنا؛ مجله صبحگاهی تسنیم شبکه رادیویی قرآن، قرائت آیت‌الکرسی را طی آیتمی جدید در قالب اجرا و گفت‌وگو با یکی از قاریان و حافظان و مربیان قرآنی به روی آنتن می‌برد.

این برنامه، امروز، 24 آبان‌ماه با ارتباط تلفنی با محمدرضا برقعی، قاری و مدرس قرآن کریم تقدیم شنوندگان شد. این قاری که در آستانه 51 سالگی از بهار عمرش است، به فعالیت‌های آموزشی و تدریس قرآن مشغول است.

برقعی با اشاره به اینکه شیوه‌ام این است که تا آخر عمر شاگرد قرآن باشم و از آن فرابگیرم، افزود: سعی کرده‌ام همیشه در این زمینه مطالبم را به روزرسانی کنم و با مطالعه در کلاس‌ها حاضر شوم تا بتوانم به شاگردان و قرآن‌آموزان نهایت بهره‌ را برسانم.

این قاری قرآن بزرگ شده تهران در سال ۱۳۵۰ در تبریز متولد شد. برقعی بیش از 40 سال است که فعالیت قرآنی دارد و از حدود 16 سالگی تلاوت قرآن را به صورت تخصصی آغاز کرده است. وی از محضر اساتیدی چون مرحوم کهرومیان، مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و ابراهیم آهور و مرحوم مهدی ابدی بهره‌مند شده است.

محمدرضا برقعی

برقعی دستی هم بر ورزش رزمی داشته است و در حدود 10 سال پیش به عنوان مربی تکواندو مشغول به فعالیت بوده است و در حال حاضر اندک زمانی را به ورزش اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: اما با سایر قاریان، برنامه‌ گذاشته‌ایم که هفته‌ای یکبار دورهمی ورزشی داشته باشیم که طی این مدت کرونایی کمتر شد و امکان نشد به صورت منظم برگزار شود، زیرا تحرک داشتن در روند زندگی فرد مؤثر است و انسان زنده به تحرک و پویایی است.

کد

وی سفرهای تبلیغی برای تدریس، تلاوت، اجرای تواشیح و ابتهال به کشورهای صربستان، زیمبابوه و بنگلادش داشته است. همچنین برقعی که داور مسابقات قرآن فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی است، دارای مقامات داخلی چون رتبه دوم کشوری در مسابقات قرآن بسیج و مسابقات قرآن در سطح ورزشکاران در سال‌های ۷۳-۷۲ و رتبه ممتاز در رشته خوشنویسی در سطح هنرمندان در سال‌های ۷۲-۷۱ و مسابقات سراسری قرآن وزارتخانه‌ها در سال ۸۸ دارد.

یادآور می‌شود، مجله صبحگاهی «تسنیم» به صورت زنده از ساعت ۷ تا ۸ صبح از رادیو قرآن(موج اف ام، ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha