شیخ الخزعلی شواهد تقلب در انتخابات عراق را به نماینده سازمان ملل ارائه کرد
کد خبر: 4013500
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

شیخ الخزعلی شواهد تقلب در انتخابات عراق را به نماینده سازمان ملل ارائه کرد

نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق امروز در دیدار با دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی شواهد تقلب در انتخابات عراق را از او دریافت کرد و قول بررسی آن را داد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق امروز با شیخ قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی در دفتر وی در بغداد دیدار کرد تا درباره موضوع نتایج انتخابات عراق گفت‌وگو کند.

جنبش عصائب اهل الحق در بیانیه‌ای گفت: در این دیدار مهم‌ترین مسائل سیاسی در عراق و در رأس آن پرونده نتایج انتخابات عراق و پیامدهای آن مورد بررسی قرار گرفت و شیخ خزعلی به تفصیل مجموعه‌ای از شواهد از تقلب و دستکاری آشکار در انتخابات را ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است: شیخ الخزعلی با ابراز حیرت از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص انتخابات پیش از تأیید نتایج نهایی تأکید کرد که کار هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی در پیگیری مراحل قانونی مربوط به اعتراض به نتیجه انتخابات ادامه دارد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد نیز به نوبه خود به بررسی شواهد ارائه شده توسط شیخ الخزعلی متعهد شد که در آن از نماینده سازمان ملل متحد خواسته شده است برای رسیدگی به مشکلات به وجود آمده بی‌طرفانه برخورد کند تا با غلبه بر بحران‌های کنونی مانع رسیدن کشور به بن‌بست سیاسی شوند.

دو طرف همچنین متعهد شدند که برای حل این مشکل به ارتباط با یکدیگر ادامه خواهند داد.

برخی احزاب سیاسی عراق و در رأس آن اکثریت گروه‌های شیعی این کشور به نتایج انتخابات عراق معترض هستند و معتقدند که کشورهایی نظیر امارات، انگلیس و آمریکا در این انتخابات دخالت داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha