اعتراض هادی العامری به کمیسیون انتخابات عراق
کد خبر: 4018385
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

اعتراض هادی العامری به کمیسیون انتخابات عراق

هادی العامری در اعتراض به کمیسیون عالی مستقل انتخابات، آن نهاد را به تخلفات فراوان متهم کرد و نتایج اعلام‌شده برای انتخابات را مشکوک و غیرقابل‌تأیید خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، العامری امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد، بر ادامه اعتراض ائتلاف تحت رهبری خود برای اعتراض به نتایج انتخابات در دادگاه فدرال عراق تأکید کرد.

العامری در سخنان خود با بیان اینکه انتخابات اخیر در فضایی نامطلوب برگزار شد، گفت: نتایج انتخابات ناتوانی کمیسیون عالی را در مدیریت این رویداد ثابت کرد.

وی با تأکید بر اینکه ائتلاف الفتح درباره نتایج این انتخابات تردیدهایی دارد، تصریح کرد که کمیسیون به رویه‌های قانونی پایبند نبوده و مرتکب تخلفات متعددی شد. عامری اولین مورد از تخلفات کمیسیون را نقض قانون خود با اعلام نتایجی توصیف کرد که تنها 79 درصد از کل نتایج را شامل می‌شد.

العامری تصریح کرد که ائتلاف الفتح در همه نشست‌ها بیم خود را از دستکاری در نتایج انتخابات به صورت الکترونیکی ابراز کرده بود، اما کمیسیون انتخابات اطمینان داد که امکان این دستکاری وجود ندارد و با وجود این، هیچ گزارشی به مجلس نمایندگان درباره سطح اختیارت خود در این زمینه ارائه نکرد. این در حالی است که تصمیم‌گیری درباره وضعیت رأی‌گیری الکترونیکی و حدود اختیارات برگزارکنندگان در حیطه اختیارات مجلس نمایندگان است، اما کمیسیون خلاف این قانون عمل کرده است.

نتایج انتخابات عراق از سوی بسیاری از گروه‌های مختلف مورد اعتراض قرار گرفته و با وجود رایزنی‌های فراوان، تاکنون هنوز توافق فراگیری در این زمینه انجام نشده است.

انتهای پیام
captcha