تدابیر حمایتی تشکیلات خودگردان برای اهالی بیت‌المقدس
کد خبر: 4013635
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

تدابیر حمایتی تشکیلات خودگردان برای اهالی بیت‌المقدس

تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز، دوشنبه 24 آبان، تصمیمات جدیدی در خصوص شهر قدس و حمایت از اهالی این شهر در زمینه‌های مختلف اتخاذ کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، در پایان جلسه هفتگی تشکیلات خودگردان که در مقر استانداری حومه قدس واقع در شهرک الرام واقع در شمال قدس برگزار شد، تصمیماتی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، آموزش، بهداشت، اسکان، اقتصاد و سایر زمینه‌ها برای اهالی بیت‌المقدس تصویب شد.
 
از جمله این تصمیمات در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، می‌توان به ساخت مجتمع ادارات دولتی، ساخت مدارس با هزینه 20 میلیون دلار و موافقت با ساخت ایستگاه‌های انرژی خورشیدی در استان قدس اشاره کرد.
 
وزرای فلسطینی همچنین بسته‌ای از پروژه‌های زیربنایی را برای هیئت‌های محلی در این استان به ارزش 30 میلیون دلار تصویب کرد.
 
در زمینه اقتصادی نیز هیئت وزیران با ایجاد 500 فرصت شغلی برای ساکنان بیت‌المقدس به مدت 6 ماه و همچنین پرداخت قبوض برق بازرگانان شهر قدیمی قدس مربوط به سال‌های 2020 و 2021 و از سرگیری ارائه کمک‌های مالی به آنها موافقت کرد.
 
دولت فلسطین در زمینه بهداشت نیز به استمرار ارائه پرداخت‌های ماهانه منظم جهت تضمین سرمایه بیمارستان‌های قدس رأی مثبت داد.
 
محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در جلسه هفتگی دولت بیان کرد که دولت فلسطین به این جهت که قدس اشغالی در معرض اقدامات سیاسی اسرائیل قرار دارد، بر حمایت از پایداری اهالی این شهر تأکید دارد.
 
نشست مذکور در قدس با توجه به تداوم تجاوزات اسرائیل در قدس شرقی و مسجد الاقصی و تلاش برای آواره ساختن خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح برگزار شده است.
انتهای پیام
captcha