اجرای بیش از 2 هزار برنامه به‌مناسبت هفته بسیج در بوشهر
کد خبر: 4013831
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

اجرای بیش از 2 هزار برنامه به‌مناسبت هفته بسیج در بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر در تشریح برنامه‌های هفته بسیج، گفت: دو هزار و 350 برنامه به‌مناسبت هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم است» در نظر گرفته شده است.

سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر، 25 آبان‌ماه در نشست با اصحاب رسانه این استان که در سالن کنفرانس کوثر برگزار شد با تشریح برنامه‌های هفته بسیج که از ۲۹ آبان‌ تا پنجم آذرماه نامگذاری شده است، گفت: استقلال و ثبات و خدمات حیاتی کشور در مقیاسی گسترده در فعالیت‌های گوناگون و در پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های نوین با رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی همه جانبه، با نام بسیج و بسیجی مطرح است.

وی با بیان اینکه توسعه، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی با محوریت گروه‌های جهادی و حفظ آمادگی دفاعی یکی از اقدامات مهم بسیج است، در یک جمع‌بندی مجاهدت‌های ۴۲ ساله بسیجیان در تمام عرصه‌های دفاعی انقلاب اسلامی از دفاع سخت، امنیت داخلی، جنگ نرم و فرهنگی تا مقابله با ویروس کرونا در کارنامه بسیج می‌درخشد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با بیان اینکه دو هزار و 350 برنامه به‌مناسبت هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم است» در نظر گرفته شده است، گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، رزمایش جهادگران بسیجی در حسینیه ثارالله، جشنواره جهادگران علم و فناوری و افتتاح ستاد ناحیه مقاومت بسیج جزیره خارگ، برپایی نمایشگاه و جشنواره پایگاه‌های اسوه‌های بسیج و فرماندهان پایگاه‌های بسیج ائمه جماعت از جمله این برنامه‌هاست.

ارتقای سلامت اداری با اجرای همایش نقش مدیر تراز انقلاب

سردار رزمجو ادامه داد: همایش نقش مدیر تراز انقلاب در ارتقای سلامت اداری و همایش رسانه مطالبه‌گر، رزمایش اقتدار بسیجیان همزمان با سراسر کشور در مصلاهای جمعه استان با حضور گردان‌های مختلف خانم و آقا، افتتاح دفتر بسیج در اتاق بازرگانی عطرافشانی قبور مطهر شهدا، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری و کلنگ‌زنی مرکز آفرینش‌های هنری بسیج و قرارگاه فرهنگ اجتماعی، تجمع حلقه‌های صالحین در مصلاهای سراسر استان و گردهمایی خادمان و زائران راهیان نور در گلزار شهدا از دیگر برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه بسیج اقدامات خوبی در زمینه پروژه‌های درون‌سازمانی انجام داده است گفت: ۸۲ میلیارد ریال پروژه در این زمینه افتتاح و ۸۴ میلیارد ریال پروژه در دست اجرا داریم.

اختصاص ۴ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان معسر

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۷ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان کمک مؤمنانه داشته‌ایم و امسال در هفته بسیج ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای آزادی زندانیان معسر در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در زمینه قرارگاه پیشرفت و آبادانی از پهلوگیری در خور شهاب تا چمن مصنوعی، خانه عالم، دیوار حفاظتی، احداث پل و آب بند، آبرسانی، سلامت و اشتغال اتمام پروژه داشته‌ایم و بخشی از آنها در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

سردار رزمجو بیان کرد: در قالب طرح کرامات در مناطق محروم سه تیم دندانپزشکی به مدت سه روز، اعزام شدند که 500 نفر درمان و معادل یکصد میلیون تومان هزینه شد. هچنین دو هزار نفر در سه طرح رایگان و پولی خدمات بیمه‌ای ارائه دادند. ارائه خدمات در قالب طرح رویش امید به ۱۰۰ زوج بسیجی، احداث درمانگاه بسیجیان در دلوار و کنگان از دیگر اقدامات است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر از اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کنترل ویروس کرونا از سوی بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: ۱۰۹ تیم مراقبت و رهگیری، ۱۱ تیم مراقبت در منزل، ۱۷۸ تیم نظارتی، ۱۰۷ تیم حمایتی در این طرح مشارکت داشتند که 289 هزار و 737 نفر از نزدیک، ۶۸ هزار و ۲۲۹ خانوار رهگیری، ۱۶۸ هزار و ۶۳۵ نفر تست سریع، یک‌هزار و 266 نفر مراقبت شده، ۲۸۶ هزار و ۲۴۸ بازدید تیمی و از ۲۴ هزار و ۴۴۶ خانوار بازدید شدند.

وی اظهار کرد: در طرح سلیمانی، درمانگاه تخصصی صحرایی در دوراهک دَیِر، چهل زرعی دشتستان، بشی دشتستان، شهر امام حسن، در روستای رستمی تنگستان، روستای درنگ دشتستان، روستای شیخیان دشتی احداث شده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: ۲۳ تیم تخصصی پزشکی و بهداشتی جهادگران سلامت در هفته بسیج به روستاهای دشتی، تنگستان و دیلم اعزام می‌شوند و در کنار مؤسسه درمان بسیجیان ارائه خدمات خواهند کرد.

سردار رزمجو با بیان اینکه سپاه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) یک‌هزار و 340 واحد مسکن مددجویی تکمیل و تحویل کمیته داده‌ایم، گفت: همچنین یک تفاهمنامه میان بسیج سازندگی سپاه و وزیر راه و شهرسازی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال برای ثبت‌نامکنندگان در سامانه راه و شهرسازی به امضا رسیده است.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha