روابط عراق با رژیم صهیونیستی را عادی نخواهیم کرد
کد خبر: 4014785
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
وزیر خارجه عراق:

روابط عراق با رژیم صهیونیستی را عادی نخواهیم کرد

فؤاد حسین، تأکید کرد که عراق بخشی از توافقات موسوم به «ابراهیم» برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل نخواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، حسین که امروز شنبه در جریان سخنرانی در چارچوب گفت‌وگوی منامه در پایتخت بحرین سخن می‌گفت، تصریح کرد: با توجه به پرسش‌ها از پیوستن عراق به توافق‌نامه ابراهیم، ​​پاسخ به اختصار منفی است.

وزیر عراقی افزود: دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، اما من در اینجا توضیح نمی‌دهم. این کار دشواری است و به این زودی اتفاق نخواهد افتاد. در آغاز ماه اکتبر، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی، پیش‌بینی کرد که عراق یکی از کشورهای بعدی خواهد بود که ممکن است روابط خود را با اسرائیل عادی کند. فریج در بیانیه‌ای که کانال ای 24 منتشر کرد، توضیح داد: کشورهای دیگری ممکن است روابط خود را با ما عادی کنند و در ادامه افزود هم‌اکنون عراق و دیگر کشورهای مسلمان در صف این عادی‌سازی قرار دارند.

علاوه بر این، وی تائید کرد که تفاهم‌ها و تماس‌های مستقیم با عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وجود دارد و از امید خود برای دیدار قریب‌الوقوع از پادشاهی عربستان سعودی خبر داد. عراق از ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی همواره در صف مخالفان آن قرار داشته و نیروهای نظامی آن در جنگ‌های بین کشورهای عربی و این رژیم شرکت داشته‌اند. توافق موسوم به «ابراهیم» در سپتامبر 2020 به منظور عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین تحت نظارت واشنگتن امضا شد و پس از آن نیز خبر عادی‌سازی روابط این رژیم با مراکش و سودان انتشار یافت.

انتهای پیام
captcha