ارسال 115 اثر به مسابقه پژوهشی «زبان‌شناسی در قرآن» در قطر
کد خبر: 4014403
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

ارسال 115 اثر به مسابقه پژوهشی «زبان‌شناسی در قرآن» در قطر

مؤسسه فرهنگی «کتارا» در قطر از ارسال 114 اثر برای شرکت در مسابقه‌ پژوهشی «زبان‌شناسی در قرآن کریم» با موضوع مطالعات اسلامی، زبان‌شناسی و بلاغت قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه قطری «الرایة»، مؤسسه عمومی منطقه فرهنگی قطر موسوم به «کتارا» در بیانیه‌ای اعلام کرد: این 115 اثر متعلق به پژوهشگرانی از کشورهای مصر و سودان با 49 اثر، کشورهای حوزه مغرب عربی با 27 اثر، عراق و کشورهای حوزه سرزمین شام با 25 اثر، کشورهای حوزه خلیج فارس با 7 اثر و کشورهای غیرعربی با 7 اثر است.
 
مهلت ارسال آثار به این مسابقه پژوهشی از 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شد و تا 23 آبان‌ماه ادامه داشت و قرار است پژوهش‌های برگزیده این مسابقه در ۸ دی ۱۴۰۰ اعلام شود.
 
مسابقه پژوهشی «زبان‌شناسی در قرآن کریم» در چارچوب برنامه‌های «دوحه؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۱» برگزار شد و شامل سه بخش «زبان‌شناسی، سبک‌ قرآنی و اسرار بلاغی قرآن»، «زیبایی‌شناسی مفاهیم و سیاق آیات قرآن» و «زیبایی‌شناسی بیان تصویری و روایی در قرآن» بود.
 
این مسابقه با هدف ارتقای جایگاه مطالعات قرآنی در واقعیت فرهنگ معاصر اسلامی و سوق‌دادن اندیشه عرب به تحقیق و پژوهش در قرآن با روش‌شناسی و ابزارهای روش‌شناسی نوین و ارائه محصولی جدید و معاصر در زمینه اعجاز زبانی قرآن برگزار شد.
 
مؤسسه فرهنگی کتارا قرار است مقالاتی را که در این مسابقه حائز رتبه شوند، در صورت موافقت نویسنده آن، در مجله‌ای منتشر کند.
 
به برندگان این مسابقه نیز جمعاً ۶۰ هزار دلار جایزه اهدا می‌شود که به ترتیب به نفر نخست ۳۰ هزار دلار، به نفر دوم ۲۰ هزار دلار و به نفر سوم ۱۰ هزار دلار اعطا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha