رقابت ۱۰۰ قاری در پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی قرآن قطر
کد خبر: 4039824
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

رقابت ۱۰۰ قاری در پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی قرآن قطر

مرحله پایانی پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن قطر موسوم به «جایزه کتارا» در ماه مبارک رمضان با رقابت ۱۰۰ قاری از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، مؤسسه فرهنگی کتارا در قطر اعلام کرد که تعداد برگزیدگان نهایی برای شرکت در پنجمین دوره جایزه تلاوت قرآن کتارا با شعار «زَيِّنُوا الْقُرْآنَ بِأَصْوَاتِكُمْ» (قرآن را با صوت خود زینت بخشید) که با حمایت رسمی وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برگزار می‌شود، به یکصد نفر می‌رسد.

کمیته داوری این مسابقه یکصد نفر را از بین 11 کشور عربی و 11 کشور غیر عربی برگزیده که هفتاد نفر آنها از کشورهای عربی شامل مراکش، الجزائر، عراق، سوریه، یمن، اردن، فلسطین، لبنان، لیبی و موریتانی و 30 نفر آنها از کشورهای غیر عربی هستند.

این در حالی است که در مرحله نخست پنجمین دوره مسابقه جایزه تلاوت قرآن کتارا نمایندگانی از 48 کشور از جمله 16 کشور عربی حضور داشتند که شمار آنها به 681 نفر رسید و تعداد 285 نفر از 32 کشور غیر عربی در این مسابقه شرکت کردند.

خالد بن ابراهیم السلیطی، مدیرکل بنیاد دهکده فرهنگی کتارا، گفت: جایزه کتارا برای تلاوت قرآن از دیگر جوایز بزرگ کتارا متمایز است؛ زیرا تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه از کشورهای غیر عرب به‌طور مداوم در حال افزایش است و این نشان‌دهنده وسعت شهرت جایزه در پنج قاره و جهانی شدن سریع آن است؛ زیرا به تلاوت کتاب خدا اختصاص دارد؛ بنابراین مسلمانان را صرف نظر از زبان و ملیتشان، در هر کجا مخاطب قرار می‌دهد و در تحکیم پیوندهای برادری اسلامی سهیم است.

خالد عبدالرحیم السید، ناظر کل جایزه تلاوت قرآن کتارا با اشاره به اینکه کمیته داوری 100 شرکت‌کننده نهایی را برای حضور در مرحله مقدماتی مسابقات در دوحه برگزیده است، گفت: روند برگزاری مسابقه در 20 جلسه خواهد بود که در هر جلسه 5 شرکت‌کننده به رقابت می‌پردازند و یکی از آنها برای رقابت در مرحله مقدماتی نیمه نهایی انتخاب می‌شود که آن هم شامل پنج  جلسه است و در هر جلسه پنج نفر با هم رقابت می‌کنند و یک شرکت کننده از هر جلسه واجد شرایط رقابت در مرحله نهایی است که در آن سه برنده نهایی انتخاب می‌شوند. تمام مراحل مسابقات در ماه مبارک رمضان از طریق تلویزیون قطر پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha