مشعل: توافق با اسرائیل برای کشورهای سازشکار نتیجه نداشته‌است
کد خبر: 4014417
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

مشعل: توافق با اسرائیل برای کشورهای سازشکار نتیجه نداشته‌است

«خالد مشعل»، رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج روز پنجشنبه گفت: توافق‌ها برای کشورهایی که با اسرائیل روابط خود را عادی کردند، هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، خالد مشعل از همه فلسطینیان خواست در کنارهم صف های خود را در برابر رژیم اشغالگر و پایان اشغالگری متحد کنند.

وی تأکید کرد: همه ابزارها برای فلسطینیان در مسیر احقاق حقوقشان از مقاومت مردمی گرفته تا اقدام مسلحانه مشروع است.

رییس حماس در خارج گفت: توافق های سازش و صلح تحت هر عنوانی با اسرائیل یک اشتباه بزرگ است و خیانت به ملت فلسطین است.

وی افزود: توافق های عادی سازی روابط با موضع یکپارچه کشورهای عربی در قبال آرمان فلسطین منافات دارد. ترویج توافق های سازش با رژیم اشغالگر و نشان دادن این رژیم به عنوان یک دوست در منطقه، واقعیت ها را تغییر نمی دهد.

مشعل اضافه کرد: ملت های منطقه هیچ نوع توافقی را با رژیم اشغالگر نمی پذیرند و هر ادعایی خلاف آن کذب است. همه ما به ملت های منطقه و جهان به ویژه ملت های عربی و اسلامی اعتماد داریم.

رییس جنبش حماس در خارج در پایان گفت: ملت فلسطین به مقاومت خود در برابر اسرائیل تا احقاق حقوق خود و پایان اشغالگر ادامه خواهد و در مقابل اقدامات خصمانه این رژیم خواهد ایستاد و در نهایت پیروز خواهد شد.

امارات متحده عربی، بحرین، مغرب و سودان کشورهایی هستند که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین، بارها به حقوق مردم فلسطین تجاوز کرده و مرتکب جنایت علیه صاحبان اصلی این سرزمین شده است. سیاست‌های این رژیم سال‌هاست که با احداث و گسترش مناطق صهیونیست نشین و بی‌خانمان کردن مردم فلسطین و محاصره نوار غزه ادامه دارد. ضرورت مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی هر روز بیش از پیش پررنگ می‌شود و برخی رهبران کشورهای عربی با عادی سازی روابط با این رژیم در جنایتهای آن علیه مردم فلسطین شریک هستند.

انتهای پیام
captcha