برپایی مسابقه ملی قرآن دانشجویی جایزه «شهید عباس موسوی» در لبنان
کد خبر: 4014434
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

برپایی مسابقه ملی قرآن دانشجویی جایزه «شهید عباس موسوی» در لبنان

مسابقه ملی حفظ و تجوید قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر لبنان جایزه «شهید سید عباس موسوی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از لبنان، این مسابقه به همت انجمن قرآنی توجیه و ارشاد لبنان شعبه منطقه بیروت و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

این مسابقه در دو بخش حفظ و تجوید برگزار خواهد شد که دانشجویان لبنانی در بخش حفظ این مسابقه در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء رقابت می‌کنند.

مسابقه ملی قرآن جایزه «شهید سید عباس موسوی» 25 دسامبر(چهارم دی‌ماه سال جاری) در مقر انجمن قرآنی «البر والتقوی» واقع در شهر «حارة حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت نام‌نویسی برای حضور در این مسابقه، 19 آذرماه سال جاری اعلام شده است.

به نفرات اول رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء به ترتیب 7 لیر طلایی لبنان(هر لیر طلایی معادل 250 دلار)، 5 لیر طلایی، 3 لیر طلایی و نصف لیر طلایی به همراه گواهینامه علمی انجمن قرآنی توجیه و ارشاد لبنان و یک نسخه قرآن با امضای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اهدا خواهد شد.

همچنین، نفرات اول تا سوم رشته تجوید این مسابقه نیز به ترتیب یک میلیون لیر لبنانی، 800 هزار لیر و 600 هزار لیر لبنانی جایزه دریافت می‌کنند.

شهید سید عباس موسوی یکی از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان و دبیرکل سابق این جریان سیاسی بود که در ۲۷ بهمن ۱۳۷۰ (۱۶ فوریه ۱۹۹۲ میلادی) در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

برپایی مسابقه ملی قرآن دانشجویی جایزه «شهید الموسوی» در لبنان

 

انتهای پیام
captcha