حزب الله: سیاست‌های آمریکا در منطقه فقط در خدمت رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4015597
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

حزب الله: سیاست‌های آمریکا در منطقه فقط در خدمت رژیم صهیونیستی است

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان گفت: سفرهای هیئت‌های آمریکایی به لبنان که با ادعای کمک به حل بحران این کشور انجام می‌شود، در واقع در راستای سیاست‌های واشنگتن برای تضعیف منزلت لبنان و نهادهای آن و در خدمت به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حسن عزالدین، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به جنبش حزب الله در پارلمان لبنان تأکید کرد: وقتی از استقلال واقعی صحبت می‌کنیم، این بدان معناست که ما تسلیم دیکته‌ها و سیاست‌هایی که از هر طرف علیه لبنان اعمال می‌شود، به ویژه از سوی ایالات متحده آمریکا، نیستیم،

وی افزود: سیاست‌های لبنان علیه مردم این منطقه به‌طور کل و لبنان به‌طور خاص سیاست‌های ناعادلانه‌ای هستند و فقط به نفع دشمن صهیونیستی و حفظ امنیت و ثبات آن است. از این رو، این سیاست‌ها به گونه‌ای که انجام می‌شود، مردود و محکوم است، زیرا برای لبنان و مردم آن خیری به همراه ندارد.

عز الدین طی نطقی در حسینیه شهرک باتولیه در جنوب لبنان ادامه داد: به برخی گروه‌های سیاسی که هنوز روی سیاست‌های آمریکا حساب باز کرده‌اند می‌گوییم که امید شما به این سیاست‌ها تأسف‌بار و باطل است و به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید، اگر گمان می‌کنید که آمریکا به شما قدرت و مصونیت می‌دهد، ناامید خواهید شد، زیرا سیاست‌های آمریکا لبنان و منزلت آن و نظام و نهادهای آن در میادین مختلف را تضعیف می‌کند.

نماینده حزب الله تأکید کرد: راه نجات واقعی لبنان از مسائل اقتصادی، مالی و پولی تنها به دست فرزندانش است و از طریق توافق و تفاهم بر سر راه حل‌هایی مبتنی بر اصول ملی در خصوص استقلال واقعی و حفظ حاکمیت ملی حاصل خواهد شد.

فضل الله درباره انتخابات پارلمانی لبنان نیز گفت: عربستان سعودی پس از شکست در باج‌گیری از حاکمیت و عزت لبنان بار دیگر به عرصه این کشور بازگشته و انتخابات را فرصتی برای ایجاد معادله‌ای جدید برمی‌شمرد که از طریق آن بتواند به اهداف خود در تغییر معادله اکثریت فعلی در پارلمان دست یابد چیزی که در حال حاضر آمریکا هم در اندیشه آن است.

انتهای پیام
captcha