فیلم | شحات و بسیونی در آرامگاه فردوسی
کد خبر: 4015253
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

فیلم | شحات و بسیونی در آرامگاه فردوسی

فیلمی از حضور شحات محمد انور و محمد احمد بسیونی از قاریان برجسته مصر در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی در استان خراسان رضوی در فضای مجازی منتشر شده است.

فیلم | شحات و بسیونی در آرامگاه فردوسیبه گزارش ایکنا، این فیلم مربوط به بهمن‌ماه 1369 است و نشان می‌دهد که این دو قاری مصری با همراهی «هاشم روغنی» و محمدجواد پناهی» از قاریان ایرانی به بازدید از آرامگاه فردوسی طوسی پرداخته‌اند.

شحات محمد انور (زاده ۱ ژوئیه ۱۹۵۰ – درگذشته ۱۲ ژانویه ۲۰۰۸) از بزرگان تلاوت جهان اسلام بود، وی سفرهای متعددی به ایران داشت و این سفرها باعث محبوبیتش در کشورمان و انس افراد زیادی با قرآن کریم شد.

استاد محمد احمد بسیونی در سال 1330 ه.ش. در مصر به دنیا آمد و با كمک پدر از كودكی به آموزش علوم قرآنی پرداخت. او در 10 سالگی حافظ قرآن شد و از 12 سالگی تلاوت قرآن را در مجالس و محافل آغاز كرد.

بسیونی در دانشكده علوم دین دانشگاه الازهر به تحصیل پرداخت و پس از فارغ‌التحصیل شدن در همان جا به تدریس علوم دینی همت گماشت.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی در میان باغی مصفا به فاصله 20 کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است. ساختمان فعلی آرامگاه فردوسی و موزه طوس که الهام گرفته از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش بود به دستور انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۳ آغاز و با نظارت مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۳۴۷ به انجام رسید.

انتهای پیام
captcha