واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام استرالیا علیه حزب‌الله لبنان
کد خبر: 4016025
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام استرالیا علیه حزب‌الله لبنان

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم دولت استرالیا در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نافذه تو ورلد، نفتالی بنت، نخست‌وزیر  رژیم صهیونیستی از تصمیم دولت استرالیا برای قرار دادن شاخه‌های سیاسی و نظامی حزب الله در فهرست تروریستی قدردانی کرد.

بنت در توئیتی نوشت: از دولت استرالیا و دوستم اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور به خاطر قرار دادن نام حزب الله در فهرست تروریستی  تشکر می‌کنم.

وی مدعی شد: حزب الله یک سازمان تروریستی تحت حمایت ایران در لبنان است که مسئول حملات بی‌شماری در اسرائیل و سراسر جهان است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد: ما با هم به جنگ خود علیه تروریسم ادامه خواهیم داد. من از قصد استرالیا برای اعلام کامل حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی استقبال می‌کنم.

دولت استرالیا در پی فشارها و لابی‌گری‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب الله لبنان را تماماً یک «سازمان تروریستی» می‌داند.

دولت اسکات موریسون بامداد امروز، ۳ آذر اعلام کرد دو شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.

کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه با بیان اینکه حزب‌الله از «جهاد اسلامی فلسطین» و «گردان‌های عزالدین قسام» حمایت می‌کند حزب‌الله را به آنچه «تهدید به حملات تروریستی» خوانده شده متهم کرده است.

تعدادی از کشورهای غربی به رهبری آمریکا، شاخه‌های نظامی و سیاسی حزب الله را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند، در حالی که برخی دیگر از کشورها تنها شاخه نظامی آن را در لیست تروریستی قرار داده و شاخه سیاسی را از تحریم مستثنی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha