رژیم صهیونیستی معاون مدیر اوقاف قدس را دستگیر کرد
کد خبر: 4016115
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

رژیم صهیونیستی معاون مدیر اوقاف قدس را دستگیر کرد

نیروهای اشغالگر امروز چهارشنبه، ناجح بکیرات، معاون مدیر اوقاف بیت‌المقدس را با خشونت دستگیر کردند؛ این بازداشت خشونت‌آمیز در نزدیکی باب الاسباط صورت گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، این بازداشت از سوی نیروهای اشغالگری انجام شد که امروز 10 شهرک‌نشین صهیونیستی را که در صحن مسجدالاقصی حضور یافته بودند، همراهی می‌کردند.

شهرک‌نشینان در قالب گروه‌های تحریک‌آمیز از طریق باب المغاربه وارد صحن مسجدالاقصی شدند و تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر در صحن‌های این مکان مقدس به گشت‌وگذار پرداختند.

شایان ذکر است که گروه‌های موسوم به «هیکل ادعایی» تحت حمایت «موشه فیگلین»، صهیونیست افراطی، فراخوان‌هایی برای هجوم به الاقصی صادر کرده‌اند که با درخواست فلسطینیان برای مقابله با آن مواجه شده است.

یورش و دستگیری افراد در مناطق مختلف کرانه باختری و بیت‌المقدس

در قدس اشغالی، نیروهای اشغالگر جوانی به نام انس قنبر را پس از یورش و تفتیش خانه خانواده وی در شهر جبل مکبر دستگیر کردند.

در همین راستا، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از سحرگاه امروز عملیات یورش و تهاجم به مناطق جداگانه کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز کردند که طی آن تعدادی از شهروندان از جمله یک زن را دستگیر کردند.

در رام‌الله، نیروهای اشغالگر نبیله حمدان ابوالصبری، 50 ساله و پسرش، بلال سامی حمدان ابوالصبری، 30 ساله را پس از یورش به خانه او در اردوگاه پناهندگان الجلزی، در شمال شهر، دستگیر کردند.

پنجشنبه گذشته شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه در قدس اشغالی هشدار داد که هدف قرار دادن مسجدالاقصی از سوی گروه‌های افراطی یهودی بسیار خطرناک است.

این شورا در بیانیه‌ای به تصمیم کمیته موسوم به آموزش کنست اشاره کرد که مدارس وابسته به وزارت آموزش اسرائیل را موظف می‌کند تا مسجد مبارک الاقصی را در تورهای آموزشی خود برای دانش آموزان یهودی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha