قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست تروریستی تأثیری بر عزم ما ندارد
کد خبر: 4016394
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
سیدحسن نصرالله:

قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست تروریستی تأثیری بر عزم ما ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شامگاه جمعه خود تاکید کرد: قرار دادن نام حزب‌الله در لیست تروریستی ممکن است با تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط داشته باشد. اما این موضوع، هیچ تاثیری بر عزم مقاومت ندارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله‌، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدا عید استقلال را به تمامی لبنانی‌ها تبریک گفت و از خداوند خواست که به ملت لبنان توانایی حمایت از آزادی و حق حاکمیت دولت خود را بدهد.

نصرالله ادامه داد: همواره درباره ماهیت استقلال بحث‌هایی وحود دارد. آیا استقلال واقعی بوده یا استقلال ناقص؟ اما تردیدی وجود ندارد که بعد از استقلال، لبنان یک دولت شد و مسئولیت لبنانی‌ها این است که از استقلال خود حفاظت کنند.

سیدحسن نصرالله افزود: محافظت از استقلال، حق حاکمیت، آزادی و کرامت، جنگی است که باید ادامه یابد. ممکن است که به استقلال دست یابید اما باید از آن محافظت کنید.

وی تاکید کرد: در صورتی که استقلال لبنانی‌ها ناقض یا ظاهری است باید آن را به استقلال واقعی تبدیل کنند.

سید حسن نصرالله به آزادسازی اراضی اشغالی لبنان در سال 2000 اشاره کرد و گفت: این پیروزی برای استقلال و حق حاکمیت لبنان بود.

نصرالله تصریح کرد: تا زمانی که لبنان مورد تهدید دائمی اسرائیل است، یعنی در مرکز نبرد استقلال و صیانت از حاکمیت خود هستیم و در بسیاری از مراحل آن پیروز شده‌ایم.

نصرالله افزود: ما شاهد تسریع روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با بسیاری از کشورهای عربی هستیم و آخرین صحنه شرم آور آن همان چیزی بود که در مراکش شاهد بودیم.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: قرار دادن نام حزب الله در لیست تروریستی ممکن است با تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط داشته باشد. اما این موضوع، هیچ تاثیری بر عزم مقاومت ندارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اوضاع افزایش قیمت ارز در این کشور گفت: دولت باید موضع شجاعانه‌ای در برابر محتکران و کسانی که با قیمت ارز بازی می‌کنند، اتخاذ کند و ملت نیز در کنار دولت قرار خواهد گرفت.

سیدحسن نصرالله با انتقاد از روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت گفت که این روند، به کشف حقیقت منجر نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha