برنامه اسرائیلی در مسجد ابراهیمی تحریک احساسات مسلمانان است
کد خبر: 4016599
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
مدیر مسجد ابراهیمی:

برنامه اسرائیلی در مسجد ابراهیمی تحریک احساسات مسلمانان است

مدیر مسجد ابراهیمی تصمیم رئیس رژیم صهیونیستی برای روشن کردن شمع در این مسجد به مناسبت عید یهودیان را نقض قداست مسجد و تحریک احساسات مسلمانان و در راستای یهودی سازی الخلیل و تسلط بر مسجد است.

به گزارش ایکنا، شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی در گفت‌وگو با رادیو صوت القدس تصمیم اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی برای روشن کردن نخستین شمع در مسجد ابراهیمی به مناسبت آنچه عید تلمودی حنوکا خوانده می‌شود، محکوم کرد.

شیخ ابوسنینه گفت: آنچه رژیم اشغالگر علیه مقدسات اسلامی و به خصوص مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی انجام می‌دهد، جای تعجب نیست و برای این رژیم مذموم نیست.

او تأکید کرد: روشن کردن شمعدان توسط رئیس اشغالگر در مسجد ابراهیمی نقض آشکار قداست مسجد و تحریک احساسات مسلمانان است و حکایت از تحمیل سلطه و تسلط کامل بر مسجد  و تبدیل آن به لقمه آماده‌ای برای شهرک‌نشینان صهیونیست است.

ابوسنینه گفت: مسجد ابراهیمی مکانی ویژه مسلمانان است و رژیم اشغالگر در راستای سیاست نظام مند صهیونیستی برای یهودی سازی الخلیل درصدد اعمال سلطه و قدرت خود بر آن است

در همین حال ده‌ها شهرک‌نشین افراطی صبح امروز وارد مسجد الاقصی شده و در آنجا مشغول ادای آداب تلمودی شدند؛ اما نمازگزاران خشمگین برای مقابله با آنها شعار سر دادند.

شهرک‌نشینان صهیونیست چهار سال پیش برای اولین بار از زمان اشغال شهر الخلیل و مسجد ابراهیمی توسط رژیم صهیونیستی (در سال 1967)، شمعدان ویژه عید حنوکا را بر بالای این مسجد شریف گذاشتند. فلسطینیان با محکوم کردن این اقدام تأکید کردند گذاشتن شمعدان در چارچوب تلاش برای یهودی کردن حرم ابراهیمی(ع) صورت می‌گیرد و تعرض آشکار به مسجدی اسلامی است.

شمعدان ۹ شاخه یکی از نمادهای جشن حنوکای یهودیان است که در هشت روز عید حنوکا و یکی پس از دیگری روشن می‌شود. شاخه نهم، شمش یا شاخه خدمتکار نام دارد و شمعی که در آن قرار می‌گیرد برای روشن کردن هشت شمع دیگر در هشت روز عید به کار می‌رود. جشن عید حنوکا هر ساله در ماه دسامبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha